شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت هرگز دوبار آن را انجام ندادند

اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت هرگز دوبار آن را انجام ندادند

بعضی از افراد زمانی که اشتلاه می کنند موضوع را بیش از حد سخت میگیرند. در صورتی که افراد موفق زمانی که مرتکب اشتباه می شوند سعی می کنند از آن برای خود تجربه بسازند. افراد موفق از اشتباهات خود درس میگیرند ، رشد می کنند و سپس رو به جلو حرکت می کنند. زیرا می دانند اگر آن را نادیده بگیرند امکان آنکه شکست بخورند وجود دارد.

حال ما در اینجا به اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت به آن برخوردند می پردازیم تا شما با خواندن آن ها تجربه کسب کنید و دیگر دچار این اشتباهات نشوید.

اشتباهاتی که افراد موفق از آن تجربه کسب کردند :

1.نادیده گرفتن نیروی غریزه خود : در بعضی از مواقع ممکن است ما حقایقی را حس کنیم که قادر به توضیح آن نباشیم یا حتی آنها را تخیلی احساس کنیم و توجهی به آنها نداشته باشیم. اما این نکته را باید بدانیم که در کارآفرینی یک بازوی مهمی به نام ایده پردازی وجود دارد که ایده ها نقش اساسی و مهمی را ایفا می کنند بنابراین باید تخیلات خود را به شکل واقعی تری در بیاوریم.

2. سوالات سخت را نپرسیدن : زمانی که با افراد موفق ملاقات می کنید سوالاتی را از آنها بپرسید که برای کسب و کارتان مهم می باشد. این کار بسیار می تواند به شما کمک کند زیرا افراد بسیاری هستند که در طول دوره تحصیلی خود از اساتید سوالات مهم و جدی نپرسیدند و این موضوع یک موضوع اشتباه در مسیر کسب و کار آنها می باشد.

3. متهم کردن دیگران زمانی که خودمان مقصر می باشیم : عدم مسئولیت پذیری اشتباهات خودمان به خودی خود یک اشتباه بزرگ محسوب می شود اما بزرگتر از این اشتباه این است که آن را نپذیریم و به گردن دیگران بیاندازیم. اکثر افراد دوست ندارند که اشتباه خود را اعتراف کنند و تلاش زیادی برای آشکار نشدن تقصیر خود می کنند. اما افراد موفق آن را می پدیرند و پاسخگو هستند .

4. وارد کردن احساسات در تصمیم گیری ها : شما شاید این احساسات را فقط احساسات مثبت تلقی کنید اما احساسات منفی مثل حسادت ، تردید و خشم می تواند اثر مخرب تری روی تصمیمات شما داشته باشد. معمولا افراد موفق با یک استحکام مشخص برای تصمیم گیری های خود به احساسات مثبت و منفی خود رجوع نمی کنند.

5. فقط دنبال راه میانبر بودن : در زندگی و کسب و کار میانبری وجود دارد و استفاده از آن اشتباه نیست اما اینکه راه های اصلی و طبیعی را به صورت میانبر انجام دهیم می تواند یک اشتباه باشد بسیاری از امور هستند که به جای گشتن برای آنها باید با جدیت به آنها بپردازیم.

6. شما نیازی نیست صنعت را بشناسید اما باید بازاریابی بدانید : بازاریابی برای هر کسب و کار آنلاین و خرده فروشی مهم می باشد. مهم است که بدانید کی تخفیف بزارید . برای هر محصول یک صفحه فرود خاص مشخص کنید. تبلیغات دیجیتال امروزه بسیار قدرتمند هستند و اگر شما بدانید که چگونه آنها را بهینه سازی کنید. پس باید بازاریابی را برای جلب مشتری و افزایش مشتری بدانید.

7. لجاجت در امور نه پشتکار و پایداری :  استقامت داشتن در راه رسیدن به موفقیت و موفق بودن بسیار مهم می باشد اما می تواند باعث لجاجت شما شود. درک این واقعیت که میان پشتکار و لجاجت تفاوت وجود دارد نکته بسیار مهمی است که به موفقیت شما کمک می کند. افراد موفق هرگز در راه اشتباه لجاجت به خرج نمی دهند.

8. وابستگی زیاد به تفریح : لذت بردن برای بسیاری از مردم سخت و دشوار است و بیشتر مردم سعی می کنند با تفریحات و لذت های کوتاه مدت وقت خود را بگذرانند. اما افراد موفق به شکل دیگری از زمان خود لذت می برند. بنابراین زمان را در دست دارند و دائما در راه موفق بودن جلوتر هستند.

9. عدم تعیین مرز در روابط : تعیین کردن مرز روابط برای افراد موفق امری ضروری می باشد. مثلا در مورد محیط کاری مرز میان روابط کاری امری است که عدم دقت بر روی آن ممکن است خسارات فراوانی را در کسب و کار شما به بار آورد. افراد موفق برای روابط خود مرز تعیین می کنند و خود را جز در راه موفق شدن نمی بینند.

موفقیت در کسب و کار

10. دروغ گفتن در راه موفق بودن : صداقت بهترین سیاست می باشد. اما بسیاری از ادم ها دروغ گویی را انتخاب می کنند اما آنها نیز این را دوبار انجام نمی دهند. این را بدانید که دروغگویی و عدم صداقت یک گودال سیاه برای کسب وکار شما می باشد و صاحبین کسب و کار به زودی درون آن می اندازند.

11. امید دادن به مشتری در حالی که تحرکی وجود ندارد : یکی از قانون های طلایی در کسب و کار این است که بیش از وعده داده شده به مشتری به او خدمات ارائه شود.در این صورت برای مشتری فوق العاده به نظر می رسید. اما این را نیز بدانید که فقط می توانید زمانی به مشتری امید دهید که از ارئه آن خدمت اطمینان داشته باشید.

12. رقبا را دشمن خود تصور کردن : یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که رقبای خود را دشمن تلقی کنند و دائما در حال سعی کردن برای آسیب رساندن به آنها هستند . اما افراد موفق فقط به کسب و کار و پیشرفت خود فکر می کنند و به خلاقیت و خلق ارزش می پردازند.

13.با خود صادق نبودن : ما حتی بعضی از مواقع حقیقت را از خودمان هم پنهان می کنیم زیرا دوست نداریم حقایق خودمان و عملکردمان را در نظر خود اشتباه بدانیم. این را نیز بدانید که خود فریبی نه تنها کمکی به تغییر ماهیت حقایق نمی کند بلکه در انتها موجبات شکست را فراهم میکند.

14. انجام دادن کارهایی که در آن اشتیاق فراوان نیست : شاید بیشتر افراد موفق از همه ی بخشهای کار خود لذت نبرند اما بخشی از کار را عمیقا دوست دارند و در آن پورشور و متعد هستند. اگر میبینید که در مسیری که هستید اشتیاق فراوانی ندارید احتمالا در جلوتر شکست خواهید خورد.

16. تلاش برای راضی کردن همه : ما همیشه به دنبال تایید دیگران هستیم و معمولا افراد از تایید شدن خوششان می آید. اما افراد موفق می دانند که نمی توانند همه افراد را راضی نگه دارند . کارآفرینان موفق این موضوع را درک کرده اند که راضی کردن همه افراد فقط موجب این می شود که وقت خود را از دست دهند.

کلام آخر :

در بالا به مواردی اشاره کردیم که قبلا افراد موفق انجام دادند و الان از آن به عنوان یک تجربه استفاده می کنند. شما هم از این تجربیات استفاده کنید تا در کسب وکارتان موفق باشید و به هدفتان برسید. همیشه گفتن اشتباهات و تجربیات دیگران رو پلی کنید برای موفقیت خودتان.

انصراف از نظر