شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی (۹ اشتباه رایج )

اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی (۹ اشتباه رایج )

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و روی آوردن مردم به استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش خدمات و محصولات خود جزو شیوه های بازاریابی قرار گرفته اند. اما در این بین اشتباهاتی رخ می دهد که بهتر است بدانید تا از آنها دوری کنید.

ویژگی هایی که شبکه های اجتماعی دارن رایگان بودن و همه گیریشان می باشد امروزه اکثریت مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی هستند که بهترین زمان برای فروش خدمات و محصولات شماست. اما زمانی که درست استفاده نشود می تواند باعث آسیب رسیدن به کسب و کار شما شود .

حال در ادامه به بررسی برخی از این اشتباهات می پردازیم تا شما آنها را انجام ندهید.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱.۱ داشتن پروفایل های متعدد به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی متعدد

۱.۲ ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی

۱.۳ ارسال مطالب زیاد در بازه زمانی کوتاه

۱.۴ تاکید بیش از حد بر فروش

۱.۵ خسته کننده و بدون هیجان

۱.۶ افزایش مخاطب و فالوئر به هر روش

۱.۷ زمان بندی نامناسب در انتشار محتوا

۱.۸ استفاده از هشتگ های نامرتبط

۱.۹ عدم بروزرسانی شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج در مدیریت شبکه های اجتماعی :

داشتن پروفایل های متعدد به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی متعدد :

شبکه های اجتماعی گوناگون کاربری های مختلفی نیز دارند مثلا کسب و کارهایی که عکس محور می باشند بهتر است از شبکه های اجتماعی فیسبوک ، پینترست و اینستاگرام استفاده شود. یا اگر کسب و کاری دارید که به افراد حرفه ای نیاز دارید لینکدین برای شما بهترین گزینه می باشد.

حال بیایید بر اساس شغل و حرفه ای که دارید به جای تمرکز روی تمام شبکه های اجتماعی روی تعداد کمی از آنها تمرکز کنید و بیشتر وقت خود را برای مدیریت آنها بگذارید تا از این طریق نتیجه بهتری بدست آورید.

حتی می توانید بسنجید که کاربران مخاطب شما بیشتر در چه زمینه ای فعالیت می کنند سپس تمام انرژی خود را بر روی آن بگذارید و محتوای با کیفیت تولید کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی :

اشتباهات رایج شبکه های اجتماعی



از ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی پرهیز کنید و سعی کنید از مطالبی استفاده کنید که برای مخاطب تازگی دارد. به طور مداوم مطالب جذاب و خلاقانه ارسال کنید تا کاربران بیشتری از صفحه شما دیدن کنند. می توانید حتی از رقیبانتان نیز ایده بگیرید و از روی آنها ایده برداری کنید اما هیچگاه کپی نکنید و مطالب تکراری ارسال نکنید زیرا باعث می شود مخاطبان را از دست بدهید.

ارسال مطالب زیاد در بازه زمانی کوتاه :

اگر در یک بازه زمانی کوتاه مطالب زیادی ارسال می کنید و نارضایتی مخاطبان را می بینید باید سریعا از این کار دست بکشید. زیرا این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان به راحتی از روی مطالب شما رد شوند و به آن توجه نکنند و یا بدتر از آن ممکن است شما را آنفالو کنند.

شما باید برای حل این مشکل از نرم افزارهایی استفاده کنید که به صورت زمانبندی شده مطالب را ارسال می کنند . زمان ارسال پست یکی از مهم ترین عوامل رشد کسب و کار شما می باشد.

تاکید بیش از حد بر فروش :

اگر در محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود دائما به فکر فروش محصولتان باشید یا بخواهید مدام آن را به مخاطب بفهمانید باعث آزار او می شوید و منجر به این می شوید که مخاطب دیگر شما را دنبال نکند. برای رفع این مشکل باید با مخاطبان خود رابطه کاربری مناسبی برقرار کنید . صفحات شما در شبکه های اجتماعی می تواند با یک روند غیر مستقیم به تعداد مخاطبان شما اضافه کند و این مخاطبان زمانی که نیاز پیدا کردند از خدمات شما بهره ببرند.



مقاله پیشنهادی : چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟



خسته کننده و بدون هیجان :

شما نباید فقط محتوایی تولید کنید که مربوط به کسب و کارتان است. تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیاز به متخصص دارد و باید طوری انجام شود که بتواند با همان محتوا مخاطب را به سمت خود جذب کند. در اصل باید محتوایی تولید شود که مناسب تمام سلایق هاست.

افزایش مخاطب و فالوئر به هر روش :

تعداد مخاطبان صفحات مجازی شما نشان دهنده موفقیت شما نیست. زیرا در ابتدای کار منطقی نیست که شما مخاطبان زیادی داشته باشید و حجم زیادی از لایک و کامنت را جمع کنید. پس هیچگاه روش های میانبر را برای افزایش فالوئر انتخاب نکنید زیرا نه تنها موثر نیست بلکه حتی می تواند مخرب نیز باشد.

زمان بندی نامناسب در انتشار محتوا :

محتواهایی که به عنوان پست در صفحه های شما قرار میگیرند باید طبق یک زمانبندی دقیق و استاندارد منتشر شوند. انتشار محتواها نباید خیلی نزدیک بهم باشد و مخاطب را زده کند و نباید فاصله های زیادی داشته باشد که از ذهن مخاطب برود.

استفاده از هشتگ های نامرتبط :

استفاده از هشتگ مناسب



اگر می خواهید در معرض دید قرار بگیرید باید از هشتگ های پر بازدید استفاده کنید . با این کار برند شما دیده خواهد شد اما اگر اشتباهی کنید نیز همه باخبر می شوند. اگر از هشتگ های نامرتبط و اشتباه استفاده کنید ممکن است برند شما را به خطر بیاندازد.

عدم بروزرسانی شبکه های اجتماعی :

اکثر ما فکر میکنیم که داشتن یک پروفایل خوب و یک متن درباره ما عالی می تواند تمام مشکلات را حل کند اما باید بدانید بروز رسانی یکی از مهم ترین عامل های موفقیت است شما باید سعی کنید به صورت مدام مطالب جدید اضافه کنید و این کار را روزانه انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. همچنین مطالبی که ارسال کرده اید را آنالیز کنید تا متوجه شوید چه مطالبی را بیشتر دوست داشته اند تا بیشتر روی آنها کار کنید.

کلام آخر :

در بالا به برخی از مواردی که جزو اشتباهات رایج هستند اشاره شد . شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد و ارسال صحیح مطالب و به روزرسانی مداوم تجارت خود را گسترش دهید و به رشد آن کمک کنید.

کافیست در این میان از یک متخصص کمک بگیرید تا اشتباهاتی که آنها انجام داده اند را دیگر شما انجام ندهید و او مدیریت تمام شبکه ها را در دست بگیرد و شما را به نتیجه مطلوبی برساند.

شما می توانید برای رونق کسب و کار خود در این روزگاری که همه دنبال فروش و خرید اینترنتی هستند کسب و کار خود را راه اندازی کنید می توانید سایت خود را طراحی کنید و سئوی آن را انجام دهید تا در موتورهای جستجو نمایش داده شوید. ما به شما در راه اندازی کسب و کارتان کمکتان می کنیم . با ما همراه باشید و از متخصصان ما مشاوره بگیرید.

انصراف از نظر