شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

ایده های کسب و کار اینترنتی

ایده های کسب و کار اینترنتی

یکی از دغدغه های امروزه افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است و یا اینکه ایده هایی که در سردارند ایده های درستی نیست. شروع یک کسب و کار کار آسانی نیست و اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید باید بتوانید ایده های خوبی داشته باشید و از آن طریق کسب درآمد کنید.

داشتن ایده مخصوصا اگر بکر باشد می تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار باشد. کسب و کارهای اینترنتی در مقابل سرمایه گذاری در شرکتی که حضور فیزیکی دارد از ریسک کمتری برخوردار می باشد.

ما در این مقاله سعی میکنیم تعدادی ایده پولساز را به شما معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید ذهن خود را برای پذیرش ایده های جدید و پولساز آماده کنید.

ایده فروش محصولات فیزیکی :

شما در این مورد یا به صورت مستقیم فروش دارید و یا واسطه فروش هستید . برای این کار نیاز به ایده خاصی نیست و فقط کافی است محصولات خود را با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید.

ایده فروش محصولات مجازی :

این نوع ایده برپایه فروش محصولات مجازی می باشد. فروش انواع فایل های دیجیتالی که نیاز به تحویل و ارسال آنها نیز وجود ندارد مانند فروش انواع نرم افزار ، فروش نرم افزار اندروید ، اپلیکشین و ... . در این مدل کسب و کار مشتریان سریع تصمیم به خرید می گیرند  زیرا زمان خرید تا تحویل کالا تنها چند دقیقه می باشد.

طراحی وب سایت :

تقریبا می توان گفت هر شرکتی برای کسب و کار خود نیاز به طراحی سایت دارد و حتی آنهایی هم که وب سایت دارند امروزه به دنبال گسترش آن می باشند. شما می توانید در صورت مهارت داشتن در طراحی سایت از این حرفه به راحتی در خانه بدون نیاز به سرمایه اولیه کسب درآمد کنید.

حتی اگر مهارت ندارید نیز نگران نباشید می توانید با یادگیری این کسب وکار مهارت کافی را بدست آورید و می توانید نمونه کارهای خود را ارائه دهید و مشتری جذب کنید و کسب درآمد کنید.

مشاوره کسب و کار :

درصورتی که تجربه زیادی در زمینه کسب و کار دارید و هم مهارت کافی می توانید برای خودتان مشاوره کسب و کار راه اندازی کنید. از تجربیات خودتان می توانید به کسب و کارهای نوپا کمک کنید و به کسب وکارهایی که در میانه راه هستند برای رشد بیشتر یاری برسانید.

فریلنسر :

شاید در نگاه اول به نظرتان فریلنسری یک کسب وکار نیست ولی با اضافه شدن روز به روز شرکت هایی که به دنبال افراد برای دورکاری و کار پاره وقت هستند خیلی سخت نیست یک کسب و کار داشته باشید که انواع مختلف کارهای آزادکاری را ارائه می دهد. شما می توانید بسته به حجم کار در چند شرکت کار کنید معمولا کارهای تولید محتوا و طراحی سایت جزو کارهای پر طرفدار هستند.

فروشندگی صنایع دستی :

امروزه سایت هایی هستند که کار را برای فروش صنایع دستی آسان کرده اند و هنرمندان می توانند کارهای خودشان مانند ظروف ، لوازم تزئینی ، زیورآلات و ... را در این سایت ثبت و به فروش برسانند. در این حوزه هزینه مواد اولیه پایین است و حاشیه سود خوبی دارد.

طراحی و ساخت اپلیکیشن :

هر روز اپلیکیشن ها در بین مردم محبوبیت های زیادی پیدا می کنند و مردم حاضرند در ازای خدمات خوبی که از گوشی های هوشمند دریافت می کنند پول خوبی بدهند. اگر شما ایده خوبی دارید و کد نویسی بلد هستید می توانید از این راه کسب درآمد کنید. اما اگر ایده نابی دارید اما مهارت کافی در طراحی و برنامه نویسی ندارید نگران نباشید توسعه دهندگانی وجود دارند که می توانید با آنها همکاری کنید.

راه های کسب و کار اینترنتی

ایده هایی مبتنی بر مهارت و تخصص :

در این ارتباط شما با استفاده از دانش و مهارت و تخصص خود یک کسب و کار را راه اندازی میکنید. ایده های مختلفی در این زمینه وجود دارند.

1.مشاوره سئو : با افزایش روی آوری مردم به اینترنت و گرایش شرکت ها به ساخت سایت و دیده شدن در صفحات اولیه صاحبان هر وب سایت تمایل دارند تا آن را بهینه کنند و در صفحه اول گوگل بیابند به همین دلیل از یک مشاور خوب سئو در این زمینه کمک می خواهند.

2.ایده کسب و کار و ساخت تبلیغات : اگر ذهن خلاقی داشته باشید می توانید در حوزه تبلیغات شرکت کنید . شرکت ها برای تبلیغاتشان به دنبال افراد خلاق هستند تا به تبلیغاتشان ارزش بدهد.

3.مدیریت شبکه های اجتماعی : داشتن مهارت های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین و ... بسیار مهم می باشد. بسیاری از شرکت ها وقت این کارها را ندارند و حاضرند برای مدیریت آن به کسی که مهارت انجام آن را دارد هزینه ی خوبی پرداخت کنند.

4.مترجم : خدمات ترجمه نیاز به مهارت خاصی دارند و مستلزم این است که فرد به یک یا چند زبان تسلط کافی داشته باشد. اگر مهارت کافی در انجام آن ندارید سراغ این کار نروید.

تولید محتوا :

یکی از ایده های خوب کسب وکار تولید محتوا می باشد مهم نیست مقاله می نویسید یا کتاب الکترونیکی و یا ویدیوی آموزشی . امروزه تولید محتوا بیشتر در خصوص شبکه های اجتماعی صورت میگیرد. این کار بسیار کم هزینه است و شما تنها به یک کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید و تنها چیزی که برای آن صرف میکنید زمان می باشد.

همچنین می توانید بلاگ نویسی کنید که یکی از شغل های خوب برای بانوان می باشد وحتی می توانند اینفلوئنسر شوند و از طریق تولید محتواهای آموزشی کسب درآمد کنند.

آموزش و مربیگری :

یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی که به هزینه ی کمی برای راه اندازی نیاز دارد آموزش مجازی است. اگر سابقه آموزش دارید این ایده بسیار بدرد شما می خورد. شما می توانید با دادن آموزش مجازی به کاربران و مشتریان خود کسب درآمد کنید و یا حتی آموزش ها را ضبط و به فروش برسانید.

کلام آخر :

در این مقاله با یکسری از ایده های کسب و کار اینترنتی آشنا شدیم . شما می توانید با یکی از این ایده هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم کسب درآمد کنید و به هدفهایتان برسید.

انصراف از نظر