شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی در چیست؟

تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی در چیست؟

امروزه با وجود تکنولوژی ، تجارت الکترونیک رونق خوبی گرفته است. شما در فروشگاه های فیزیکی افرادی میبینید که در فروشگاه قدم می زنند و کارشان این است که اگر مشتری راجب محصولاتی سوال داشت از آن بپرسند. اما شما در فروشگاه های اینترنتی یک بار مشخصات و توضیحات محصول را وارد می کنید و دیگر نیازی به یک نیروی انسانی ندارید.

محصولات را در فروشگاه های اینترنتی می توان بر اساس انقضا ، برگزیده ها و جدیدترین ها دسته بندی کنید حتی می توانید یکسری از محصولات را در صفحه اول نمایش دهید تا شانس نمایش بیشتری داشته باشد.

حال به یکسری مزایای فروشگاه های اینترنتی و کالای اینترنتی نسبت به فیزیکی می پردازیم.

تفاوت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه فیزیکی :

1.هزینه سربار کمتر : در این فروشگاه ها نسبت به فروشگاه های فیزیکی هزینه هایی مثل انبارداری، بسته بندی، آماده سازی و حمل و نقل نیاز نیست و همچنین می توان هزینه هایی مثل پرسنل ، اجاره و هزینه های قبل از سودهی را از لیست حذف کرد.

2. موانع کمتر برای شروع کسب و کار : شما اگر دارای مهارت در زمینه برنامه نویسی ، تولید محتوا و ... باشید هیچ مانعی در ایجاد و فروش محصولات دانلودی برای شما ایجاد نمی شود. شما با توجه به محصولی که دارید می توانید از ابزارهای مختلفی برای کسب و کار خود استفاده کنید پس تا زمانی که یک محصول ، یک حساب بانکی و یک اکانت یا فروشگاه اینترنتی دارید می توانید می توانید با ریسک کمتر و سرمایه کمتر کسب و کار خود را آغاز کنید.

3. حاشیه سود بالا : محصولاتی که در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسند به دلیل آنکه هزینه انبار ، اجاره مغازه ، پرسنل و ... را ندارند ، حاشیه سود بالاتری نسبت به فروش در فروشگاه های فیزیکی دارند. زیرا در این فروشگاه ها مقداری از سود کالاها باید صرف هزینه های جانبی مثل اجاره شود.

4.فروشگاه های فیزیکی دارای موجودیت فیزیکی هستند و افراد برای خرید حتما باید به آنجا برود اما در فروشگاه های اینترنتی حتما نیاز به ساختمان فیزیکی ندارد و افراد به راحتی می توانند از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه خرید آنلاین انجام دهند.

5.برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینه بالایی نیست و با اندک سرمایه می شود یک فروشگاهی اینترنتی راه اندازی کرد در صورتی که برای راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی نیاز به هزینه بالایی برای اجاره و سرمایه اولیه می باشد.

6.خرید از فروشگاه های فیزیکی در یک زمان مشخصی امکان پذیر می باشد و معمولا در تعطیلات آنها نیز تعطیل هستند اما در فروشگاه اینترنتی مردم می توانند به صورت ۲۴ ساعته نیازهای خود را خریداری کنند.

7.افراد در هنگام خرید از فروشگاه های فیزیکی همان لحظه کالای خود را دریافت می کنند اما در فروشگاه های اینترنتی  خرید کالا مستلزم ارسال کالا بعد از مدت زمان مشخص می باشد.

8.کاهش هزینه ها در خرید از فروشگاه اینترنتی نسبت به خرید از فروشگاه فیزیکی از دیگر تفاوت های این دو فروشگاه می باشد.

9.با داشتن یک فروشگاه اینترنتی نیاز به نیروی انسانی نیز کاهش می یابد و در نتیجه هزینه های نیروی انسانی نیز به مراتب کمتر می شود.

فروشگاه اینترنتی

معایب فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه واقعی بیشتر با مشکل عدم اعتماد مشتری رو به رو می شود. به دلیل اینکه در خرید اینترنتی اطمینان از کیفیت محصول دریافتی ، اطمینان از تحویل کالا پس از دریافت وجه و اطمینان از خدمات پس از فروش باید حاصل شود و در فروشگاه های اینترنتی جلب کردن اعتماد کمی دشوار می باشد.

کلام آخر :

شما می توانید با داشتن یک سایت فروشگاهی مشتریان زیادی را بدست آورید و فروش خود را دو چندان کنید مخصوصا در زمانی که همه افراد پای اینترنت هایشان هستند و دارند نیازهایشان را جستجو می کنند دیده شدن محصولات شما در فضای مجازی می تواند فروش خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی خوب با تمامی امکانات داشته باشید و در صفحه اول گوگل نیز نمایش داد شوید با ما تماس بگیرید.

انصراف از نظر