شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

مزیت داشتن شغل دوم چیست؟

مزیت داشتن شغل دوم چیست؟

در شرایط کنونی جامعه و نرخ بالای تورم اکثر افراد برای بهبود وضعیت مالی خود به فکر داشتن شغل دوم هستند تا بتوانند یک زندگی بهتر داشته باشند و شرایط مالی خود را بهبود ببخشند. تمامی ما ساعت هایی از روز را وقت اضافه داریم حتی زمانی که کارمند یک شرکت هستیم و به صورت تمام وقت در آنجا به فعالیت می پردازیم اما در نهایت چند ساعتی تایم آزاد داریم.

حالا این بستگی به شما دارد که از این تایم خود به چه نحوی استفاده کنید و چقدر در طول روز توانایی کار کردن را دارید.

پیدا کردن شغل دوم کار سختی نیست و شما باید ببینید که چه مهارت هایی دارید و چه کارهایی را می توانید انجام دهید . مسلما کاری که تایم زیادی از شما بگیرد و در نهایت پول کافی به شما نرسد بدردتان نمی خورد. مثلا بعضی از کارها هستند که به عنوان کار پاره وقت هستند اما پول کافی پرداخت نمی کنند و فقط خستگی برای فرد به همراه می آورند.

بهترین کار این است که بنشینید و فکر کنید چقدر زمان اضافی دارید و وقت کافی برای کارکردن در بیرون را دارید یا نه می خواهید در منزل کار کنید؟ شما باید تمام شرایط خود را در نظر بگیرید و زمانی که تمام جوانب را سنجیدید از بین گزینه هایی که دارید یکی را انتخاب کنید.

ما در اینجا برخی از شغل ها را برای شما ذکر کردیم که ماهیتشان شاید قدیمی باشد اما به عنوان شغل دوم خوب هستند و مشاغلی اند که کارمندی به حساب نمی آیند.

1. فریلنسری :

امروزه فریلنسری یکی از بهترین شغل هاست . تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که در یک سایت فریلنسری عضو شوید و براساس مهارت هایی که دارید رزومه خود را به دست کارفرما می رسانید . این بازار بزرگ مهارت ها و شغل های زیادی را در بر میگیرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

تولید محتوا :

تولید محتوا یکی از کارهای رو به روشد در ایران است که آنچنان ساده نیست اما به مرور زمان حرفه ای تر می شوید تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، وب سایت ها و ... کارایی دارند . اگر در این رشته مهارت دارید می توانید با موسسات و وب سایت هایی که نیاز به محتوا دارند همکاری کنید.

البته این را نیز بدانید که این کار به علاقه و عشق نیز نیاز دارد و اگر هر کدام از اینها نباشد صبر و حوصله شما نیز تمام می شود زیرا کار تولید محتوا به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. این را نیز بگویم شاید در ابتدا کسب درآمدتان کم باشد اما به مرور زمان و با کسب مهارت بیشتر هم می شود.

پشتیبانی فروش

پشتیبانی فروش :

تعداد کسب و کارها و سازمان هایی که نیروی پشتیبانی فروش استخدام می کنند هر روز زیاد تر می شود. البته این را نیز در نظر بگیرید که کار در منزل برخی از آپشن های کار تمام وقت مانند عیدی و سنوات و ... را ندارد . این کار بیشتر پاسخگویی به مشتریان و پشتیبانی آنها است که نیازمند روابط عمومی خوب و داشتن اطلاعات کافی از شرکت می باشد.

تولید زیر نویس فارسی :

برخی از موسسات به تاپ متن یا پیاده سازی متن سخنرانی ها و گفت و گو ها نیاز دارند . در بعضی از موارد نیز نیاز است که فیلمی زیر نویس بخورد . اگر در تایپ و درک مطلب خوب هستید می توانید درآمد خوبی از این کار داشته باشید.

2. شغل دوم خدماتی :

شغل های خدماتی مزیتی که نسب به سایرین دارند این است که تنوع بیشتری را شامل می شوند. برخی از مشاغل خدماتی ماهیت پاره وقت دارند و برخی فصلی و برخی دیگر روز مزداند.

مشاغل روزمزد :

مشاغل روزمزد همیشه در دسترس هستند و شما برای انجام آن باید به ادارات کاریابی مراجعه کنید البته شما برای این شغل باید صبح زود سرکار حاضر شوید و حقوق خود را در آخر روز دریافت خواهید کرد پس سریع ترین راه برای کسب درآمد می باشد.

تاکسی های اینترنتی :

امروزه بحث تاکسی های اینترنتی بسیار داغ است. تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی که این روزها نیرو میگیرند و شما با داشتن یک ماشین و یک سری مدارک می توانید عضو آنها شوید و رئیس خود شوید یعنی می توانید رانندگی در ساعات پردرآمد را انتخاب کنید و یا موقع برگشت از سرکار پذیرش مسافر را قبول کنید.

درآمد این رانندگان در شهر تهران خوب است و بستگی به فعالیت رانندگان نیز دارد که در طول روز چقدر کار می کنند.

پیک موتوری و تحویل غذا :

این شغل نیز همیشه خواهان دارد و بسیاری از رستوران ها به دنبال پیک موتوری هستند اگر موتور دارید می توانید در این مکان ها استخدام شوید و در مناطق بالای شهر برای بردن غذا از فرد انعام نیز بگیرید. در این شغل اگر روابط عمومی خوبی داشته باشید درآمد خوبی نیز خواهید داشت.

حسابداری و امور مالی :

برخی از شرکت ها در پایان سال مالی به افرادی نیاز دارند تا دفاترشان را بنویسند . دفتر نویسی یکی از بهترین شغل های دوم برای حسابداران است که درآمد خوبی نیز به همراه خود دارد.

از دیگر شغل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

طراحی دکوراسیون و تعمیرات منزل :

این افراد تعمیرات خانه های قدیمی را انجام م یدهند مثلا کاغذ دیواری را تعویض می کنند یا رنگ دوباره به خانه می زنند. کفپوش ها را تعویض می کنند و در کل آنچه نیاز صاحب خانه هست را برطرف می کنند.

اگر در این زمینه وارد هستید و علاقه خاصی دارید می توانید این شغل به عنوان شغل دوم برای خودتان انتخاب کنید.

تدریس خصوصی و آموزشگاهی :

تدریس یکی از بهترین شغل های دوم می باشد که افراد با توجه به سواد و تواناییشان آن را انجام می دهند. اگر دانش و تخصص بالایی دارید فرصت رشد در این بازار را خواهید داشت. البته در ابتدا درآمد بالایی ندارید اما با قوی شدن رزومه تان می توانید برند شخصی خود را تقویت کنید.

کارهای پروژه ای مثل طراحی سایت

کارهای پروژه ای بگیرید :

یکی دیگر از کارهایی که برای شغل دوم است کارهای پروژه ایست مثلا اگر سئو کار هستید می توانید پروژه کارفرما را بگیرید و در منزل آن را انجام دهید. اگر طراحی سایت بلد هستید می توانید با ارائه نمونه کارهای خود نظر کارفرما را جلب کنید و به صورت دورکار پروژه های طراحی سایت را انجام دهید.

حتی امروزه گرافیست کارها نیز پروژه هایشان را به صورت دورکاری انجام می دهند و درآمد خوبی از این موضوع دارند. تمامی این موارد بسته به این است که شما چقدر مهارت دارید و چقدر علاقه دارید تا کارهایتان را انجام دهید و به موقع آنها را تحویل دهید زیرا خوش قولی یکی از مهم ترین ارکان در کارهای پروژه ایست.

کلام آخر :

ما در اینجا به برخی از شغل های دوم پرداختیم که می تواند روی درآمد امروزه شما تاثیر بگذارند و منبعی برای راحت زندگی کردن شما و پس انداز باشد. هر چند باز هم این مورد به خودتان بستگی دارد که چه میزان مایل هستید که پس انداز کنید و یا هزینه های اضافی خود را صرف تفریح خود کنید.

هرچند در این روزها که تورم سر به فلک می زند جایی برای خرج های اضافی باقی نمی گذارد. این را نیز بدانید که برای شغل دوم اگر شما در روز حداکثر ۵ ساعت کار کنید معادل نصف روز کار تمام وقت است و می تواند تاثیر خوبی روی میزان حقوق دریافتی شما بگذارد.

این مزیت را نیز از شغل دوم بدانید که اگر یک روز مایل به استراحت بودید و حال کار کردن نداشتید می توانید آن روز را استراحت کنید و نیازی به مرخصی نیست.

انصراف از نظر