شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

کسب و کار اینترنتی :

اوضاع اقتصادی جامعه هر روز پیچیده تر و مشکل تر از قبل می شود و افراد به سوی چند شغله شدن می روند تا بتوانند هزینه های زندگیشان را تامین کنند. در این بین افرادی هستند که برای کسب درآمد به سمت کسب و کار اینترنتی روی آورده اند اما با توجه به نداشتن تجربه کافی پس از مدتی دلسرد شده و حتی پس انداز کم خود را نیز از دست می دهند.

این را بدانید که کسب و کار اینترنتی مانند کسب و کار فیزیکی نیازمند تلاش ، پشتکار و پیگیری است. در کسب و کار اینترنتی هزینه ها کمتر از کسب و کار فیزیکی است که اگر این هزینه درست خرج نشود همان سرمایه اندک نیز از بین خواهد رفت و کسب و کار شما با شکست مواجه می شود.

در مقابل افرادی هستند که از این راه کسب درآمد می کنند و توانسته اند به درآمدهای میلیونی برسند و این کار را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیرند زیرا این کار را می توانند ۷ روز هفته انجام دهند و بسیاری از محدودیت ها را شامل نمی شود.

در این مقاله قصد داریم تا به علاقه مندان در حوزه کسب و کار مسیر درآمد از اینترنت را نشان دهیم و مرحله به مرحله به توضیح آن بپردازیم . سوالاتی از قبیل چگونه باید یک کسب وکار ایننترنتی راه اندازی کنیم ؟ راه اندازی یک کسب و کار از صفر تا صد چگونه است؟ آیا می توان بدون سرمایه هم یک کسب و کا رآنلاین پر سود راه اندازی کرد؟ برای راه اندازی کسب و کار به تخصص و مهارت نیاز است؟ آیا کسب درآمد کاری آسان است یا سخت؟

شروع کسب و کار اینترنتی چگونه است ؟

برای شروع شما باید ۵ گام اساسی را بردارید:

1.شناخت انواع کسب و کار اینترنتی

2.ایده کسب و کار و مدل بیزینس

3.مهارت های کسب و کار اینترنتی

4.راه اندازی کسب و کار اینترنتی

5.توسعه و مدیریت کسب وکار

حال در ادامه به توضیح ۵ مورد بالا می پردازیم با ماه همراه باشید.

انواع کسب و کار اینترنتی :

انواع کسب و کار اینترنتی شامل :

1.فروش محصولات فیزیکی : در این مورد شما محصولات را به فروش می رسانید یعنی محصولی که برای فروش آن سیستم ارسال و تحویل فیزیکی وجود دارد که یا به صورت مستقیم هست یا واسطه ای

2.فروش محصولات مجازی : در این مدل نیاز به محصولات مجازی دارید محصولاتی که نیاز به ارسال و تحویل فیزیکی ندارند و تحویل آن به صورت مجازی می باشد.

3.فروش خدمات : در این مدل ارائه خدمات از طریق اینترنت می باشد مانند مشاوره ، رزرو هتل ، خرید بلیط هواپیما و قطار و ... .

4.کسب و کار اینترنتی مبنی بر محتوا : یکی از بهترین راه های کسب و کار اینترنتی تولید و فروش محتوا می باشد. فروش تولید محتوا یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه است و با تولید محتوای با ارزش می توان به پول دست یافت.

5.کسب و کار مبنی بر تخصص : یکی دیگر از کسب و کارها فروش تخصص می باشد. ممکن است شما مهارت برنامه نویسی داشته باشید و یا طراحی سایت و سئو انجام دهید. در این راستا می توانید با گرفتن پروژه های مختلف به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

ایده کسب و کار اینترنتی

ایده های کسب و کار اینترنتی :

در بالا با انواع کسب و کار اینترنتی آشنا شدید حال به ایده های کسب و کار می پردازیم . ایده هایی از قبیل فروش محصولات فیزیکی ، ایده فروش محصولات مجازی، فروش خدمات ، مشاوره اینترنتی ، طراحی گرافیک ، اختراع ، خدمات کاریابی ، تولید محتوا و ایده درآمد از تخصص می تواند ایده های خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد.

مهارت های لازم برای کسب و کار اینترنتی :

شما اگر ایده و یا محصولاتی دارید باید بدانید که برای مدیریت و راه اندازی آن به کسب مهارت نیاز دارید. چون اگر بخواهید آنها را برون سپاری کنید برایتان هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.

مهارت هایی که نیاز دارید شامل :

1.ازریابی ایده

2.طراحی بیزینس مدل

3.طراحی سایت حرفه ای

4.تولید محتوا

5.تبلیغ نویسی وب

6.سئو سایت

7.بازاریابی شبکه اجتماعی

8.بازاریابی اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی :

تا این مرحله شما با انواع کسب و کار و مهارت های مورد نیاز برای اداره و راه اندازی آن آموختید حال می توانید با داشتن موارد بالا کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید و برای آن باید مراحل زیر را طی کنید :

1.ثبت دامنه مناسب

2.انتخاب هاست مناسب

3.طراحی سایت با آخرین متد روز دنیا

4.ایجاد هویت برند در طراحی

5.تولید محتوای مناسب با برند.

توسعه  و مدیریت کسب و کار اینترنتی :

1.معرفی سایت به موتورهای جستجو

2.سئو سایت

3.سیستم فروش حرفه ای

4.طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

5.آنالیز دقیق رفتار کاربران

6.طراحی قیف بازاریابی

حال شما با طی کردن مراحل بالا صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و باید برای رونق بخشیدن به آن تلاش کنید و از تمامی راه ها برای پیشرفت استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

اگر در این مسیر با افرادی رو به رو شدید که گفتند نمی شه و تلاش بیهوده است به آنها توجه نکنید و به راه خود برای رسیدن به هدفتان ادامه دهید. زیرا امروزه همه مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند و ترجیح می دهند که خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند تا هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم از آلودگی و ترافیک دور بمانند.

شما با داشتن یک سایت قوی و به روز می توانید مشتریان زیادی را به خود جلب کنید . البته در کنار آن باید از مهارت سئو و بهینه سازی سایت نیز بهره مند شوید تا سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش گذاشته شود و افراد بیشتری بتوانند آن را ببینند. این را نیز بدانید که در ایران امروزه آمار کسب و کار اینترنتی چه از طریق وب سایت چه از طریق شبکه های اجتماعی بسیار بالاست پس هرچه سریع تر برای شروع آن اقدام کنید.

انصراف از نظر