شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "بهمن"

تنظیمات سفارش
تنظیمات سفارش

آموزش ناپ کامرس بخش تنظیمات سفارش

برای مشخص کردن تنظیمات سفارش، به تنظیمات سفارش → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات سفارش نمایش داده خواهد شد:

تنظیمات سفارش ناپ کامرس

در تنظیمات سفارش می توانید مشخصات زیر را معین کنید:

  • ، مشتریان می توانند بدون ثبت نام یا ورود به سیستم، محصولات موردنظر خود را خریداری کنند.
  • استفاده از یک صفحه پرداخت، امکان خرید محصول یا خدمات را در یک صفحه اینترنتی برای مشتریان شما فراهم میکند.
  • تب : جهت نمایش لیست محصولات و جمع کل سفارش در تب اطلاعات پرداخت (استفاده از یک صفحه پرداخت).
  • درخواست از مشتریان جهت پذیرش شرایط استفاده از خدمات قبل از تکمیل سفارش (در صفحه صفحه سبد خرید)
  • درخواست از مشتریان جهت پذیرش شرایط استفاده از خدمات قبل از تکمیل سفارش (در صفحه صفحه تایید سفارش)
  • شمارنده Order ID. اگر شما می خواهید سفارشات خود را از یک شماره مشخص شروع کنید، این گزینه بسیار مفید است و تنها روی سفارشات ایجاد شده پس از آن تاثیر می گذارد. مقدار آن باید از بالاترین شناسه سفارش فعلی بیشتر باشد.
  • در Order number mask ، می توانید شماره سفارش مشتری را در قالب خاصی ایجاد کنید. برای مثال، از تاریخ {YYYY} که در حقیقت سال تاریخ ایجاد سفارش است، شروع کنید.
  • Is re-Order” allowed، مشتریان را قادر به سفارش مجدد می سازد. سفارش مجدد به طور خودکار تمام موارد موجود در سفارش قبلی را به سبد خرید اضافه می کند.
  • Min order sub-total amountسفارشات کمتر از این مقدار صادر نخواهند شد.
  • اگر میخواهید در حالتی که حداقل مقدار جمع سفارش را در مرحله قبل تعیین کرده اید، مالیات را نیز شامل شود محاسبه Min order sub-total amount با احتساب مالیات را انتخاب نمایید.
  • Min order sub-total amountسفارشات کمتر از این مقدار صادر نخواهند شد.
  • Auto update order totalsبرای خودکار شدن کل سفارش بعد از ویرایش یک سفارش، در قسمت مدیریت(در حال حاضر بصورت آزمایشی)
  • غیر فعال کردن مرحله Disable “Billing address”. آدرس صدور صورت حساب به طور خودکار با اطلاعات اولیه هنگام ثبت نام تکمیل می شود (این گزینه برای خرید با حساب کاربری مهمان، قابل استفاده نیست). مطمئن شوید که فیلدهایی که نمی توانند بصورت خودکار پر شوند، برای صدور صورت حساب ضروری نیستند.
  • برای غیرفعال کردن صفحه “Order completed”زمانی که مشتری سفارش را ثبت می کند، به طور خودکار او را دوباره به صفحه جزئیات سفارش، راهنمایی می کند.
  • پیوست PDF صورت حساب: برای ایمیل" سفارش ثبت شده "
  • پیوست PDF صورت حساب: برای ایمیل " سفارش پرداخت شد "
  • پیوست PDF صورت حساب: برای ایمیل  " سفارش خاتمه یافته "
  • فعال سازی کارت های هدیه برای سفارشات. وضعیت سفارش هایی را که با کارت های هدیه فعال شده اند، را از میان موارد زیر انتخاب کنید :
    • Pending - در انتظار تایید
    • Processing - در حال پردازش
    • Complete - تکمیل
    • Cancelled - لغو

(warning) توجه: "---" سبب فعال سازی دستی می شود.

  • غیرفعال سازی کارت های هدیه برای سفارشات. وضعیت سفارش هایی را که با کارت های هدیه غیرفعال شده اند، را از میان موارد زیر انتخاب کنید :
    • Pending - در انتظار تایید
    • Processing - در حال پردازش
    • Complete - تکمیل
    • Cancelled - لغو

(warning) توجه: "---" سبب فعال سازی دستی می شود.

 

سفارشات
سفارشات

آموزش ناپ کامرس بخش سفارشات

برای مشاهده و مدیریت سفارشات، به درخواست ها → فروش ها بروید. صفحه سفارشات لیست تمام سفارشات فعلی را نشان می دهد. پس از تکمیل یک تراکنش توسط مشتری، یک سفارش جدید در صفحه سفارشات نمایش داده می شود.

در قسمت بالای صفحه، صاحب فروشگاه میتواند به جستجوی سفارش مورد نظر خود بپردازد. مشخصه جستجوی موردنظر خود را وارد کنید و از فیلترهای متنوع موجود جهت یافتن سفارش ثبت شده در فروشگاه استفاده کنید. پس از انجام جستجو، نتایج جستجو در نیمه پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود. برای مشاهده جزئیات سفارش، می توانید روی دکمه نمایش کلیک نمایید.

سفارشات ناپ کامرس

برای جستجو در سفارشات، از یکی از مشخصه های جستجوی زیر استفاده کنید:

  • تاریخ شروع و تاریخ پایان جهت محدود کردن دوره ایجاد سفارشات.
  • ایمیل صورتحساب - آدرس ایمیل مشتری.
  • نام خانوادگی صورت حساب - نام خانوادگی مشتری.
  • کشور صورت حساب - کشور صدور صورتحساب
  • وضعیت سفارش - یکی از موارد زیر را انتخاب کنید : همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل و لغو شده.
  • وضعیت پرداخت - وضعیت پرداخت را جهت جستجو انتخاب کنید: همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
  • وضعیت ارسال - وضعیت ارسال کالا را جهت جستجو انتخاب کنید: همه، نیازی به ارسال ندارد، هنوز حمل نشده، بطور جزیی حمل شده، حمل شده و تحویل داده شد.
  • فروشگاه- فروشگاهی که سفارشات در آن ثبت شده را انتخاب کنید.
  •  فروشنده
  •  انبار
  • محصول- نام محصول را وارد کنید.
  • مستقیم برو به سفارش# - شماره سفارش محصول را وارد کنید و بر روی برو کلیک کنید تا سفارش مورد نظر را نمایش دهد. 

برای مشاهده اطلاعات کامل سفارش، بر روی دکمه نمایش که در کنار سفارشات لیست قرار دارد، کلیک نمایید.

روی دکمه فاکتور (PDF) فاکتورها که در گوشه بالا، سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا فاکتور سفارش را در فرم PDF برای شما ایجاد شود. اگر می خواهید سفارشی را حذف کنید، به راحتی روی حذف کلیک کنید.

صاحب فروشگاه می تواند روی تب اطلاعات صورت حساب موارد زیر را انجام دهد:

  • وضعیت سفارش را مشاهده کنید. وضعیت سفارش، تنها زمانی که وضعیت پرداخت در حالت "پرداخت شده" و وضعیت ارسال کالا در حالت "تحویل داده شد" تنظیم شده باشد، تکمیل می شود. وضعیت سفارش را به صورت دستی تنها با کلیک روی دکمه تغییر وضعیت می توان تغییر داد. با این حال، استفاده از این گزینه فقط برای کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود، تمام اقدامات مناسب مانند ( تنظیم فهرست موجودی کالا، ارسال ایمیل های اطلاع رسانی، امتیازهای پاداش، فعال و یا غیرفعال کردن کارت هدیه و غیره) باید به صورت دستی در این حالت انجام شود.
  • انصراف از سفارش. جهت لغو سفارش، یک پیام تأیید نمایش داده می شود که برای حذف سفارش از سیستم، تنها کافی است روی "حذف" کلیک نمایید.
  • مشاهده شناسه سفارش، GUID، فروشگاه، ایمیل مشتری و آدرس IP مشتری و جزئیات پرداخت (از جمله تخفیف، مالیات، سود و ...)
  • ویرایش مجموع سفارش. نکته: وقتی که مشتری از روش پرداخت دستی کارت اعتباری استفاده می کند، امکان ذخیره ی اطلاعات کارت اعتباری وی در بانک اطلاعاتی فراهم می شود، بنابراین دکمه Edit credit card نیز نمایان می شود. اگر از روش پرداخت دیگری استفاده شود، این دکمه نمایش داده نمی شود.
  • وضعیت پرداخت را مشاهده می کنید. وضعیت پرداخت، ممکن است یکی از موارد زیر باشد: در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده. نکته: لازم به ذکر است که هر گذرگاهی، تمام این وضعیت ها را پشتیبانی نمی کند.

اگر وضعیت پرداخت Authorized باشد، دکمه های مربوطه به حالت Void و Capture سفارش در دسترس خواهند بود. حالت "پرداخت شده" برای جمع آوری وجوه از مشتری استفاده می شود و حالت " تهی شده"، لغو سفارشی است که پرداخت نشده است. اگر وضعیت پرداخت در انتظار تایید باشد، صاحب فروشگاه می تواند روی گزینه Mark as paid کلیک کند تا نشان دهد پرداخت برای سفارش موردنظر، انجام شده است. اگر وضعیت پرداخت در حالت Paid باشد، دکمه "Partial Refund" در دسترس خواهد بود. با کلیک بر روی این دکمه، پنجره ی بازپرداخت جزئی"Partial Refund" نمایش داده می شود، که مالک را قادر به بازپرداخت بخشی از کل سفارش می سازد، که به شرح زیر است:

Partial Refund

در تب اطلاعات صورت حساب، در صورت لزوم می توانید اطلاعات صورتحساب را مشاهده و ویرایش کنید.

در تب اطلاعات ارسال، صاحب فروشگاه می تواند کارهای زیر را انجام دهد :

  • ادرس ارسال را مشاهده و یا ویرایش کنید و هم چنین می توانید بر روی لینک "نمایش آدرس روی گوگل مپ" کلیک کنید، تا آدرس محل ارسال کالای مورد نیاز را تعیین و مشخص نمایید.
  • متد ارسال را مشاهده و ویرایش نمایید.
  • وضعیت ارسال را مشاهده کنید. توجه: صاحبان فروشگاه می توانند برای هر سفارش، چندین وضعیت ارسال ایجاد نمایند. اگر شما یک وضعیت حمل و ارسال کالا را ایجاد نمایید، اما همه محصولات را تحویل ندهید، وضعیت حمل آن سفارش "جزئیات ارسال" می شود. زمانی که تمام محصولات ارسال و تحویل داده شوند، وضعیت به "حمل شده" تغییر می کند. هنگامی که تمام محصولات تحویل داده شده اند، وضعیت به "دریافت شده" تغییر می کند.
  • صاحب فروشگاه در تب محصولات، می تواند کارهای مختلفی انجام دهد :

  • مشاهده اطلاعات محصول از جمله قیمت، قیمت کل و تعداد را مشاهده کنید.
  • روی لینک نام محصول کلیک کنید، تا جزئیات محصول را مشاهده کنید. یا لینک دانلود محصول - اگر قابل دانلود باشد - را مشاهده کنید و کاربر بصورت متناوب، می تواند یک فایل را به محصول قابل دانلود آپلود (بارگذاری) کند. علاوه بر این، هنگامی که نوع فعال سازی دانلود محصول به صورت دستی تنظیم شده است، مدیر می تواند با کلیک روی "محصول قابل دانلود" آن را فعال و یا غیر فعال کند.

  • قیمت محصول، تعداد، تخفیف و قیمت کل را ویرایش کنید.
  • یک محصول را از سیستم حذف کنید.
  • محصول اضافه کنید. در پنجره افزودن محصول، محصول مورد نیاز را پیدا کنید، مقادیر مورد نیاز را پر کرده و محصول را اضافه کنید.

سفارشات محصولات ناپ کامرس

در تب یادداشت های محصول، صاحب فروشگاه می تواند یادداشت هایی را که به هر محصول جهت  اطلاع رسانی درج شده را مشاهده نموده، حذف کند یا یادداشتی اضافه کند. این قسمت ممکن است حاوی یک فایل ضمیمه شده نیز باشد که برای مشتری در یک فروشگاه عمومی به نمایش گذاشته شود.

تنظیمات کاتالوگ
تنظیمات کاتالوگ

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات کاتالوگ

تنظیمات کاتالوگ شامل گزینه هایی برای مرتب سازی محصول، تغییر حالت های نمایش، مقایسه محصولات و موارد دیگر است .

برای تعریف تنظیمات کاتالوگ، به مسیر تنظیمات بروشور→ تنظیمات →تنظیمات بروید. صفحه تنظیمات کاتالوگ در حالت های پیشرفته و مقدماتی (در حالت پیشرفته به طور پیش فرض) در دسترس است .

قسمت بالای صفحه جستجو را تنظیم می کند :

  • گزینه  را فعال کنید تا بخش جستجو با تایپ مشتری بصورت خودکار درفروشگاه عمومی ناپ کامرس تکمیل شود:

Search autocomplete

هنگامی که این گزینه فعال شود، فیلدهای اضافی زیر نمایش داده می شوند :

  • تعداد محصولات تکمیل خودکار برای نمایش: تعداد نتایجی را که در لیست کشویی تکمیل خودکار در کادر جستجو فروشگاه عمومی دیده می شود را تنظیم کنید .
  • نمایش تصاویر محصول در کادر تکمیل خودکار: این گزینه را علامت بزنید تا تصاویر محصول را در جعبه جستجوی خودکار تکمیل شده نمایش دهید .
  • حداقل طول عبارت مورد جستجو - حداقل تعداد کاراکترهای مورد نیاز برای جستجو .
  • گزینه صفحه جستجو به مشتریان اجازه میدهد تا اندازه صفحه جستجو را انتخاب کنند را در صورت نیاز فعال کنید.
  • در قسمت صفحه جستجو. گزینه های اندازه صفحه (با ویرگول از هم جدا شوند) لیست گزینه های اندازه صفحه برای مشتریان را وارد کنید و یا تعداد محصولات که می خواهید در صفحه جستجو در هر صفحه نمایش داده شود را وارد کنید، در این مورد شما انتخاب کرده اید که مشتریان اجازه ندارند تا اندازه صفحه را خود انتخاب کنند .

بلوک دوم تنظیمات بازنگری محصول را انجام میدهد. موارد زیر را تعریف کنید :

  • گزینه بازنگری محصول باید توسط مدیر تایید شود را فعال کنید تا برای نمایش نقد و بررسی ها نیاز به تایید صاحب فروشگاه باشد.
  • اجازه به کاربران ناشناس برای نوشتن نقد و بررسی محصول
  • اطلاع رسانی در مورد نقد و بررسی محصول جدید را فعال کنید تا صاحب فروشگاه را از آن مطلع کنید.
  • نقد و بررسی در هر محصول، اجازه می دهد تا تنها نقد و بررسی فروشگاه فعلی (در صفحه جزئیات محصول) نمایش داده شود. این گزینه را علامت بزنید اگر می خواهید مشتریان قادر به مشاهده بررسی های محصول در تمام فروشگاه های شما باشند.
  • زبانه نمایش نقد و بررسی های محصول در صفحه "حساب من" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند نقد و بررسی های خود را در صفحه حساب کاربری اشان مشاهده کنند.
  • اندازه صغحه نقد و بررسی محصول را مشخص کنید تا تعداد قابل نمایش در هر صفحه را مشخص شود.

بلوک بعدی بازدهی را تنظیم می کند. داشتن تنظیمات زیر می تواند عملکرد را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد :

  • نادیده گرفتن قوانین کنترل دسترسی (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن قوانین محدود در فروشگاه(صفحات ویژه)، توصیه می شود که اگر فقط یک فروشگاه دارید یا محدودیت خاصی در فروشگاه ندارید این گزینه را فعال کنید .
  • نادیده گرفتن تخفیفات (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن محصولات ویژه (صفحات ویژه)
  • کش کردن قیمت های محصول اگر از برخی تخفیف های پیچیده، قوانین تخفیف اجباری، و یا کد کوپن استفاده می کنید، نباید این گزینه را فعال کنید .

گزینه های به اشتراک گذاری اجازه می دهد تا فرصت بع اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی برای مشتریان فراهم شود. گزینه ها به شکل آیکون های کوچک در صفحات محصول نمایش داده می شوند. برای تنظیم گزینه های به اشتراک گذاری :

 

  • گزینه نمایش دکمه اشتراک را فعال کنید تا دکمه اشتراک در صفحه جزئیات محصول نمایش داده شود. هنگامی که این فیلد انتخاب می شود، فیلد کد دکمه اشتراک نمایش داده می شود .
  • فیلد به اشتراک گذاشتن کد دکمه، کد دکمه اشتراک را نمایش می دهد.

گزینه مقایسه محصولات مصرف کنندگان را قادر می سازد تا پیشنهادات مختلف را براساس ویژگی ها و قیمت مقایسه کنند تا بتوانند بهترین تصمیم خرید را بگیرند. بلوک را به صورت زیر تنظیم کنید :

  • گزینه "مقایسه محصولات" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند ویژگی های محصول را در فروشگاه عمومی مقایسه کنند. دکمه افزودن به لیست مقایسه در صفحات محصول ظاهر می شود .
  • گزینه شامل شرح مختصر در مقایسه محصول را فعال کنید تا توضیحات کوتاه محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.
  • گزینه شامل توضیح کامل در صفحه مقایسه محصولات را فعال کنید تا توضیحات کامل محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.

در تنظیمات کلی کاتالوگ می توانید تعریف کنید :

  • نمایش بهترین فروشندگلن در صفحه اول
  • وقتی که گزینه فعال سازی "تعداد محصولاتی که توسط خریداران خرید شده است" انتخاب شود، فیلد فعالسازی محصولات از پیش خریداری شده، نیز نمایش داده می شود که مالک فروشگاه می تواند تعداد این محصولات قابل نمایش را مشخص کند .

فعال سازی "معرفی به دوستان" را انتخاب کنید تا مشتریان ثبت نام شده قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

گزینه اجازه به کاربران ناشناس برای معرفی به دوستان را فعال کنید تا مشتریان ثبت نام نشده نیز قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

  • برای نمایش کد کالا SKU در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن GTIN در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن Show manufacturer part number در فروشگاه عمومی .
  • فیلد فعال سازی "Recently viewed products" را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نماید محصولاتی را که اخیرا در فروشگاه شما مشاهده کرده اند را ببینند.
  • در قسمت Number of “Recently viewed products”، تعداد محصولات به تازگی مشاهده شده را وارد کنید تا وقتی که محصولات کادر محصولات به تازگی مشاهده شده فعال شود، نمایش داده شود .
  • گزینه صفحه 'Recently added products' فعال شده را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نمایید محصولاتی که اخیرا به فروشگاه شما اضافه شده است را ببینید .
  • در فیلد Number of “Recently added products”، تعدادی از محصولات به تازگی افزوده شده را برای نشان دادن وارد کنید .
  • نمایش آیکن "free shipping" برای محصولات با این ویژگی.
  • اجازه view mode changing برای صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان.
  • مجوز viewing of unpublished product. در این مورد، SEO تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و جستجوگرها صفحه را فهرست می کنند، حتی اگر یک محصول به طور موقت منتشر نشده و نامرئی برای مشتریان باشد. توجه داشته باشید که صاحب فروشگاه همیشه دسترسی به محصولات منتشر نشده را دارد .
  • Discontinued message for unpublished products را انتخاب کنید تا زمانی که مشتریان سعی می کنند به صفحه جزئیات محصول دسترسی پیدا کنند این پیغام نمایش داده شود.
  • شامل محصولات از زیر گروهها را برای اضافه کردن محصولات از زیر شاخه های یک دسته بندی هنگام مشاهده دسته بندی انتخاب کنید.
  • نمایش number of distinct products beside each category را برای نمایش تعدادی از محصولات مجزا در کنار هر دسته در ناحیه دسته بندی واقع در ستون سمت چپ در فروشگاه عمومی انتخاب کنید.
  • فعال سازی breadcrumb گروه
  • صفحه "New products" فعال شده .
  • تغییر Number of products on “New products” برای تنظیم تعداد محصولات در صفحه محصولات جدید.
  • Number of product tags (توده برچسب) - تعداد برچسب هایی که در بخش برچسب ها نمایش داده می شود .
  • جهت اعطای Allow customers to select 'Products by tag' page size از اندازه های از پیش تعریف شده این گزینه را انتخاب کنید. فیلد گزینه های Page size در این مورد در قسمت مدیریت قابل مشاهده است. هنگامی که این گزینه غیرفعال شود، مشتریان قادر به انتخاب اندازه صفحه نیستند و مالک فروشگاه اندازه صفحه “Products by tag” را مشخص می کند. در این حالت صاحب فروشگاه عدد مورد نظرش را می بایست وارد کند.
  • Number of manufacturers to display در بلوک ناوبری سازنده .

برخی از گزینه های tax/shipping info خاص به آلمان در بلوک بعدی در دسترس هستند :

      • نمایش tax/shipping info (پاورقی)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات محصول)
      • نمایش tax/shipping info (جعبه محصولات)
      • نمایش tax/shipping info (لیست علاقه مندی ها)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات سفارش)

گزینه Export/Import products with attributes را فعال کنید اگر می خواهید ویژگی ها در هر بار صادر/وارد کردن محصول صادر/وارد شوند.

گزینه Allow product sorting را فعال کنید تا گزینه مرتب سازی محصول را در صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان فعال کنید. شما می توانید مرتب سازی بر اساس موقعیت، نام، قیمت و تاریخ ایجاد را فعال / غیرفعال کنید.

Product sorting

بررسی محصولات
بررسی محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش بررسی محصولات

بررسی محصولات نظرات مشتریان در مورد یک محصول است . بررسی ها همچنین می توانند شامل رتبه بندی شوند.

در فروشگاه عمومی، بررسی ها در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود. مشتریان می توانند بررسی های مختلفی برای محصولات مختلف بنویسند. پس از تایید بررسی نوشته شده توسط مالک فروشگاه، سایر مشتریان با کلیک کردن روی بله یا خیر در کنار بررسی می توانند بیان کنند که آیا بررسی برایشان مفید بوده یا نه.

(grey lightbulb)  به طور پیش فرض، بررسی ها باید قبل از اینکه در فروشگاه عمومی نمایش داده شوند، توسط صاحب فروشگاه تایید شوند. با این حال، در صورتی که صاحب فروشگاه تصمیم بگیرد که بازنگری ها مجددا تایید نشوند، این حالت پیش فرض قابل تغییر است. برای لغو تایید بررسی محصول، به مسیر تنظیمات بروشور → تنظیمات → تنظیمات بروید، و گزینه  را غیرفعال کنید.

 

مدیریت بررسی محصول

 

برای مدیریت بررسی محصولات به مسیر بررسی های محصول → محصولات  بروید. پنجره نقد و بررسی محصول نمایش داده خواهد شد .

بررسی محصولات  

شما می توانید برای جستجو نقد و بررسی از مشخصه های زیر استفاده کنید :

  • دوره داده. در فیلد ایجاد شده از و ایجاد شده تا، محدوده تاریخ جستجوی خود را وارد کنید. همچنین می توانید روی لیست کشویی تقویم کلیک کرده و محدوده تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید .
  • پیام. می توانید از عنوان یا بخشی از متن نقد و بررسی برای پیدا کردن رکورد مورد نظر استفاده کنید.
  • تولید. میتوانید نقد و بررسی های مربوط به یک محصول خاص را نشان دهید .
  • فروشگاه. اجازه می دهد تا تمام نقد و بررسی های محصولات فروشگاهی خاص را بیابید.

بررسی هایی را که میخواهید تأیید یا رد کنید را انتخاب کنید و بر روی دکمه تأیید انتخاب شده یا دکمه تایید یا رد کردن محصول کلیک کنید.

ویرایش نقد و بررسی های محصول

 

برای ویرایش بررسی محصول، روی ویرایش در کنار نقد و بررسی کلیک کنید. پنجره مشخصات نقد و بررسی محصول نمایش داده خواهد شد.

بررسی محصول

در این صفحه می توانید عنوان نقد و بررسی و همچنین متن را ویرایش کنید .

در قسمت Reply text شما می توانید یک پاسخ برای نقد و بررسی وارد کنید، در فروشگاه عمومی در زیر نقد و بررسی قابل مشاهده خواهد بود .

پس از کلیک روی فیلد محصول، به پنجره ویرایش جزدیات محصول هدایت می شوید، جایی که می توانید جزئیات محصول را ویرایش کنید .

پس از کلیک روی فیلد مشتری، به پنجره ویرایش جرئیات مشتری هدایت می شوید، جایی که می توانید جزئیات را ویرایش کنید .

رتبه نمره مشتری را نشان می دهد و نمی توان آن را ویرایش کرد.

گزینه تایید را فعال کنید تا نقد و بررسی را تایید کنید.

تگ های محصولات
تگ های محصولات

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تگ های محصولات

برچسب های محصول کلمات کلیدی برای شناسایی محصول هستند. آنها برای دسته بندی محصولات با استفاده از ویژگی خاص و برای فعال کردن جستجوی خاص و محدود محصولات استفاده می شوند .

(grey lightbulb) به عنوان مثال، اگر شما لباس می فروشید و می خواهید برچسب هایی را برای تی شرت ایجاد کنید، می توان آن را با "تی شرت"، "پنبه " ، "پولو" و غیره برچسب گذاری کنید.

برای ویرایش برچسب های محصول که در فروشگاه عمومی نمایش داده می شوند، به مسیر  برچسب های محصول → بروشور بروید .

تگ های محصولات

در صفحه برچسب های محصول، می توانید ببینید که چند محصول دارای یک برچسب خاص هستند، و با کلیک روی دکمه ویرایش در کنار آن، برچسب را ویرایش کنید .

 

افزودن برچسب محصولات

هنگام افزودن یا ویرایش یک محصول می توانید برچسب ها را در صفحه ویرایش جرئیات برچسب محصول اضافه کنید .

تگ های محصولات ناپ کامرس

وارد/صادر کردن
وارد/صادر کردن

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش وارد/صادر کردن

فروشگاه ناپ کامرس از importing و exporting محصولات در فرمت های XML و یا اکسل پشتیبانی می کند.

شما می توانید این امکانات را در مسیر محصولات → بروشور در بالا سمت چپ صفحه اصلی پیدا کنید.

وارد/صادر کردن محصول ناپ کامرس

 

صادر کردن محصول 

شما می توانید محصولات خود را در فرمت  pdf ، xml یا excel دانلود کنید. اگر نیازی به دانلود همه محصولات ندارید، می توانید ازجستجو برای پیدا کردن محصولات مورد نیاز استفاده کنید و یا برای انتخاب محصولات مورد نظر از کادرهای انتخاب استفاده کنید. برای صدور export all یا فقط selected  از لیست کشویی صدور استفاده کنید. یک جدول با محصولاتی که انتخاب کرده اید، دانلود می شود. جدول شامل تمام ویژگی های محصول از زبانه های صفحه ویرایش محصول می باشد. (اطلاعات محصول، SEO ، تصاویر و غیره)

 

(warning) توجه: اگر از ویژگی های محصول استفاده میکنید، جدول صادر شده با ردیف هایی گروه بندی می شود، برای مشاهده جزئیات ویژگی ها بر روی علامت + در کنار محصول خود در جدول کلیک کنید .

 

وارد و صادر کردن محصول

 

وارد کردن محصولات 

اگر نمیخواهید تمام محصولات خود را به صورت دستی به سیستم وارد کنید، می توانید از گزینه import استفاده کنید. 

(warning) توجه: قبل از وارد کردن در صفحه محصول، باید قالب جدول برای وارد کردن در فرمت اکسل را دانلود کنید، همانطور که در صادرکردن محصولات توضیح داده شده است. برای وارد کردن دقیق و درست محصولات خود، لازم است همه ستون ها را به طور صحیح به نام ستون (دقیقا همانطور که در جدول نمونه دانلود شده است) نامگذاری کنید .

 

لازم نیست تمامی فیلدهای جدول را پر کنید محصول بر اساس فیلدهای پر شده ایجاد می شود. 

محصولات وارد شده توسط SKU متمایز می شوند. اگر SKU وارد شده از قبل وجود داشته باشد، محصول مربوطه به روز می شود. 

واردکردن به میزان زیادی از منابع حافظه نیاز دارد. به همین دلیل توصیه نمی شود که بیش از 500 تا 1000 پرونده را در یک نوبت وارد کنید. اگر رکوردهای بیشتری دارید، بهتر است آنها را به چندین فایل اکسل تقسیم کنید و جداگانه وارد کنید.

ویرایش توده ای محصولات
ویرایش توده ای محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش ویرایش توده ای محصولات

ویرایش توده ای محصولات اجازه می دهد تا به سرعت قیمت محصولات، تعداد موجودی، SKU ها، اینکه یک محصول منتشر شده یا نه را ویرایش کنید یا چندین محصول را حذف کنید .

برای استفاده از گزینه ویرایش توده ای محصولات، به مسیرویرایش توده ای محصولات → بروشور بروید .

ویرایش توده ای محصولات

بر روی جدول کنار محصول مورد نظر جهت ویرایش کلیک کنید . تغییرات لازم را ایجاد و روی ذخیره کلیک کنید .

برای ویرایش یک محصول خاص، به مسیر  → بروشور بروید . در صفحه محصولات، محصول مورد نظر را جستجو کنید و در کنار آن ویرایش را انتخاب کنید .

محصولات اجاره ای
محصولات اجاره ای

آموزش ناپ کامرس بخش محصولات اجاره ای

در صورتی که یک محصول اجاره ای باشد، علامت کادر مربوطه در تب اطلاعات محصول را تیک بزنید .

محصولات اجاره ای ناپ کامرس

جزئیات زیر را تعریف کنید:

  • طول دوره اجاره – دوره کرایه، حداقل دوره صورت حساب
  • دوره اجاره – انتخاب بین روز، هفته، ماه یا سال

هنگام خرید محصولات اجاره ای، مشتریان باید مدت اجاره را در فروشگاه عمومی ناپ کامرس تعیین کنند. مبلغ پرداخت شده به صورت خودکار محاسبه می شود .

Rental products in a public store

محصولات قابل تکرار
محصولات قابل تکرار

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات قابل تکرار

نوع محصول قابل تکرار معمولا برای اشتراکها یا محصولات با قابل پرداخت اقساطی استفاده می شود. در صورتی که میخواهید محصول شما در قابل تکرار باشد، گزینه مربوطه را در تب اطلاعات محصول انتخاب کنید .

محصولات قابل تکرار در ناپ کامرس

حزئیات زیر را تعریف کنید:

  • دوره – به روز، هفته، ماه یا سال
  • مجموع دوره ها – تعداد کل چرخه محصول قابل تکرار

شما می توانید یک محصول دوره ای را برای هر محصول تعریف کنید تا سیستم به صورت خودکار سفارشات تکراری بسازد . در این مورد، هر زمان که پرداخت باید انجام شود، سیستم از جزئیات پرداخت سفارش اولیه برای سفارشات تکراری بعدی استفاده می کند. علاوه بر این، هزینه حمل و نقل برای سفارشات بعدی اعمال خواهد شد .

(warning)  توجه: حداقل یکی از افزونه های پرداخت فعال باید از پرداخت های تکراری پشتیبانی کند.

محصولات قابل دانلود
محصولات قابل دانلود

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات قابل دانلود

برای ایجاد محصولات قابل دانلود، در تب اطلاعات محصول گزینه   را فعال کنید.

محصولات قابل دانلود

مشخصات زیر را تعریف کنید:

  • بارگذاری فایل یا استفاده از آدرس دانلود. در حالتی که گزینه دوم را انتخاب کنید باید مسیر فایل URLرا  را وارد کنید.
  • دانلود نامحدود – در صورتی که محصول را می توان نامحدود دانلود کرد. هنگامی که این گزینه انتخاب نشده است، یک فیلد اضافی حداکثر دانلود نشان داده می شود. حداکثر تعداد دانلودها که بعد از خرید محصول به مشتری داده می شود را وارد کنید .
  • تعداد روز مدت زمانی است فایل قابل دسترس است. اگر می خواهید فایل برای مدت نامحدود در دسترس باشد این گزینه را خالی بگذارید.
  • دانلود نوع فعال سازی:
    • هنگامی که سفارش پرداخت می شود - این گزینه را انتخاب کنید تا دانلود تنها زمانی که وضعیت پرداخت سفارش پرداخت شده باشد .
    • به صورت دستی - این گزینه را انتخاب کنید تا کنترل را به مدیر فروشگاه ناپ کامرس منتقل کنید. هنگامی که این گزینه انتخاب شده است، مدیر باید به صورت دستی دانلود را فعال کند. این گزینه در زبانه محصولات صفحه جزئیات سفارش انجام می شود .
  • دارای توافقنامه کاربری - اگر مشتری باید موافقت کاربر را تایید کند تا بتواند محصول را دانلود کند. سپس ویرایشگر متن، متن توافقنامه را نمایش می دهد که شما را قادر به وارد کردن / ویرایش متن توافقنامه کاربر می کند .
  • دارای فایل نمونه - اگر این گزینه انتخاب شود، با آپلود فایل یا وارد کردن URL فایل نمونه را دانلود کنید . توجه داشته باشید که اگر صاحب فروشگاه یک نمونه را آپلود کند، فایل در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود و می تواند بدون هیچ هزینه ای توسط هر مشتری دانلود شود .