شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "فروردین"

تمپلیت UPTOWN
تمپلیت UPTOWN

آموزش نصب ناپ تمپلیت UPTOWN

تنظیمات عمومی:

تم Nop Uptown دارای گزینه های پیکربندی متفاوت است که می توانید درقسمت مدیریت آن را ننظیم کنید.به صورت زیر میتوانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید،

مدیریت -> ناپ تمپلیت -> تم ها -> آپتون -> تنظیمات

وقتی تنظیمات تم را باز می کنید، دو تب را با تنظیمات مختلف مشاهده می کنید: General and Additional Settings. اینجا لیستی از تنظیمات عمومی تم است.

uptown theme

گزینه حذف کپی رایت پیغام حق چاپ محفوظ است را از پایین سایت حذف میکند.

ADDITIONAL SETTINGS

uptown

با استفاده از این گزینه می توانید ویژگی هایی را که می خواهید برای نمایش رنگ محصول خود استفاده کنید را انتخاب کنید. ل سپس رنگ محصولات شما در صفحه دسته تحت نام و قیمت نمایش داده خواهد شد. فراموش نکنید که گزینه های رنگی خود را در صورت امکان با یک تصویر مطابقت دهید . به این ترتیب مشتریان شما می توانند بر روی جعبه های رنگی مختلف کلیک کرده و تمامی انواع رنگ محصول را مشاهده کنند.

Preset:یک پیش نمایش رنگی را در میان 5 گزینه از پیش تعریف شده رنگ در موضوع انتخاب کنید. شما همچنین می توانید انتخاب رنگ خود را با انتخاب آخرین گزینه با کنترل سفارشی رنگ انتخاب کنید.

Use secondary font: با استفاده از این گزینه می توانید مشخص کنید که آیا می خواهید عناوین، توضیحات، نام ها و سایر مطالب مهم خود را با فونت ثانویه این تم - "Droid Serif" Italic نمایش دهید. این به شما امکان می دهد که دیدگاه بسیار متفاوت از موضوع را داشته باشید اگر هدف وب سایت شما به آن نیاز دارد.

Place subcategories on top of the page: این تنظیم قدرت انتخاب به شما میدهد که زیردسته ها در ستون راست نشان داده شود یا بالای دو ستون صفحه نمایش داده شود.

Number of home page products per row : شما می توانید تعداد محصولات در هر ردیف را در صفحه اصلی خود تعریف کنید

Number of products per row: شما می توانید تعداد محصولات در هر ردیف را در تمام صفحات دسته بندی شده تعریف کنید.

Footer layout design:شما می توانید یکی از دو طرح از پیش تعریف شده فوتر را انتخاب کنید.

Catalog Pages One Column layout:اگر این تنظیم را فعال کنید، تمام صفحه های دسته بندی در یک ستون نمایش داده می شوند.

Enable default nopCommerce category navigation:اگر صفحات دسته بندی شده شما در یک ستون نمایش داده میشود شما میتوانید انتخاب کنید که ناحیه دسته بندی شده در پایین بلوک AZ نشان داده شود.

Enable default nopCommerce manufacturer navigation: اگر صفحات دسته بندی شده شما در یک ستون نمایش داده میشود میتوانید انتخاب کنید که تولید کننده در پایین بلوک AZ نمایش داده شود.

Enable default nopCommerce vendor navigation: اگر صفحات کاتالوگ خود را در یک ستون نمایش داده می شود، شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید ناوبری فروشنده را در پایین AZ بلوک قابل انعطاف نشان داده شود.

Upload footer logo image: اگر از طرح Footer Style 2 استفاده می کنید، می توانید آرم فروشگاه شما یا هر تصویر دیگری که می خواهید اضافه کنید، بالاتر از منبع ما در قسمت سمت چپ بالشتک بالا.

پیکربندی صفحه اصلی

شما می توانید از دو طرح بندی سربرگ انتخاب کنید. این ها دو نوع هستند:

UPTOWN

پلاگین Nop Mega Menu را فعال و نصب کنید و لیستی از دسته هایی که از مدیریت دسته بندی به عنوان «شامل در منوی بالا» مشخص شده اند را داشته باشید. سپس شما باید یک اسلایدر را با استفاده از پلاگین اسلایدر در همه جا که در زیر نشان داده شده ایجاد کنید.

یک اسلایدر جدید از نوع nivo ایجاد کنید.

اسلایدر nivo

عکس های مورد نیاز را به اسلایدر اضافه کنید

عکس های اسلایدر

توجه: قبل از بارگذاری تصاویر اطمینان حاصل کنید که تنظیمات حداکثر اندازه عکس -> تنظیمات مدیا -> تنظیمات -> تنطیمات -> مدیریت برای برخی از اندازه های بزرگتر تنظیم شده است، می گویند 1920  یا بیشتر.

سرانجام اسلایدر را در ناحیه "home_page_main_slider" بسپارید تا در صفحه اصلی نمایش دهد.

ناحیه ابزارک

شما میتوانید با استفاده از پلاگین اسلایدر در همه جا یک بنر به سایت خود اضافه کنید و ان را در ناحیه مورد نظر نشان دهید.

در صفحه اصلی شما میتوانید پلاگین فروش روز را داشته باشید که استفاده ازآن آسان است

فروش روز

شما میتوانید آخرین بلاگ های سایت را در صفحه اصلی نمایش بدهید با استفاده از پلاگین وبلاگ پیشرفته ناپ.

بلاگ درناپ کامرس

همچنین، یک پلاگین جدید در این تم مخصوص شما وجود دارد. پلاگینsocial feed blog به شما امکان می دهد تا فعالیت صفحات اجتماعی خود را در وب سایت خود نمایش دهید.

social feed blo;g

برای پیکربندی نیاز به رفتن به مدیریت -> افزونه ها -> خوراک شبکه های اجتماعی. بعد از مدیریت شبکه های اجتماعی دستورالعمل ها را دنبال کنید و پیوندهای خود را به شبکه های اجتماعی اضافه کنید. سپس یک خوراک توییتر ایجاد کنید و آن را به منطقه widget uptown_theme_home_social_feed بزنید. خوراک Instagram باید به منطقه widget "uptown_footer_social_feed" اضافه شود.

شما میتوانید یک اسلایدر چرخشی از شرکت ها در سایت خود داشته باشید.

اسلایدر چرخشی ناپ ناپ

فقط یک اسلایدر چرخشی با استفاده از پلاگین اسلایدر چرخشی ناپ و یک نوع منبع تولید کننده داده ها ایجاد کنید. مقدار "تعداد آیتم های قابل مشاهده در اسلایدر چرخشی" را به 5 تغییر  دهید. این اسلایدر را به منطقه ابزارک"home_page_bottom" بفرستید و صفحه اصلی شما آماده است.

در نهایت شما می توانید دسته های صفحه اصلی خود را تنظیم کنید. در اینجا راهنمای تصویری از تمام مراحل از پیش تنظیم  شده ی  ممکن را می توانید بدون هیچ گونه کد سفارشی ببینید: 

دسته  ها در ناپ کامرس

پیکربندی صفحه دسته بندی های شما:

در اینجا نکته خاصی برای پیکربندی دسته ها نیست، فقط مطمئن شوید که گزینه های اندازه صفحه مضربی از 3 باشد زیرا تقسیم بندی هر سطر بصورت 3 تایی میباشد. اگر عدد دیگری انتخاب کنید باید اعداد بعدی نیز مضربی از همان عدد باشد.

پیکربندی صفحه محصولات شما:

همانطور که در صفحه محصول می آید، تعدادی افزونه وجود دارد که باید فعال و پیکربندی کنید. اطمینان حاصل کنید که Nop Cloud Zoom، Nop Quick Tabs، پلاگین Nop Previous / Next فعال و پیکربندی شده اند.

محصولات و محصولات مرتبط، تعداد خرید و تعداد محصولات در هر ردیف باید تنظیم شود.

یکپارچه سازی فروشگاه FACEBOOK:

برای یکپارچه سازی فروشگاه فیسبوک از پلاگین FASEBOOK SHOP استفاده کنید،با استفاده از این پلاگین شما میتوانید محصولات خود را بطور مستقیم در صفحه فیسبوک به فروش برسانید. مشتریان شما می توانند کاتالوگ شما را جستجو ومحصول مورد نظر را در آن پیدا کنند. هر تغییری در محصول همزمان در فیسبوک به روز می شود.

نمونه این تم را در سایت http://www.atrnavaz.com/ ما میتوانید ببینید.

چطور یک تم ناپ کامرس نصب کنیم
چطور یک تم ناپ کامرس نصب کنیم

آموزش نصب تم و افزونه در ناپ کامرس

به تنظیمات -> افزونه ها -> افزونه های محلی بروید و بر روی دکمه آپلود افزونه کلیک کنید

یک پنجره ظاهر خواهد شد که از شما میخواهد فایل را برای آپلود انتخاب کنید. بر روی دکمه انتخاب فایل کلیک کنید، به فایل zip دانلود شده بروید و آن را انتخاب کنید.

روی دکمه آپلود افزونه کلیک کنید.

پس از اتمام آپلود افزونهها، پلاگین Seven Spikes Core را پیدا کرده و نصب را کلیک کنید.

تمام پلاگین های دیگر SevenSpikes را نصب کنید.

نام تم مورد نظر را پیدا کنید و دکمه نصب را بزنید.

توجه: اگر شما از مجموعه تم Nop Ultimate استفاده می کنید لازم است فایل zip دانلود شده را باز کنید و بسته ها را برای هر موضوع جداگانه آپلود کنید.
  توجه: اگر قصد دارید از یک موضوع در فروشگاه خود استفاده کنید، باید محصولات خود را به صورت دستی در فروشگاه خود آپلود کنید، مانند نحوه نصب یک موضوع - NOPCOMMERCE VERSION 3.90 و پایین تر.
توجه: پلاگین Core باید قبل از نصب هر پلاگین دیگر نصب شود و افزونه تم باید آخرین بار باشد زیرا حاوی تنظیمات خاص تم است که برخی از تنظیمات پلاگین های دیگر را برطرف می کند.
توجه: توصیه می شود از آپلود پلاگین یا قابلیت های تم در nopCommerce 4.00 استفاده کنید اگر شما میزبانی وب خود را در Azure میزبانی می کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در اینجا پیدا کنید

حالا تم آماده استفاده می شود و شما می توانید آن را به عنوان موضوع فعلی فروشگاه خود تنظیم کنید.

تمپلیتEmporium
تمپلیتEmporium

آموزش نصب ناپ تمپلیت Emporium

این مراحل را برای پیکربندی صفحه اصلی خود مانند نسخه ی نمایشی Emporium Supermarket Theme دنبال کنید.

هنگام تنظیم صفحه اصلی فروشگاه شما، باید گزینه های زیر را داشته باشید. لطفا به عناصر مختلفی که می توانید در صفحه اصلی نمایش دهید نگاه کنید:

سوپر مارکت محسف

اسلایدر صفحه اصلی

شما می توانید یک اسلایدر را با استفاده از پلاگین اسلایدر در همه جا ایجاد کنید که در زیر شرح داده شده:

یک اسلایدر جدید از نوع Nivo ایجاد کنید.

نصب Emporium

Emporium

سپس از تب تصاویر تصویرهای مورد نیاز را به اسلایدر اضافه کنید.

تمپلیت Emporium

در آخر، اسلایدر را به ناحیه ابزارک"home_page_main_slider" بسپارید تا آن را در صفحه اصلی نمایش دهید.

ٍEmporium

شما می توانید پیکربندی افزونه اسلایدر در همه جا را در سایت mahsef.ir بررسی کنید.

منو

افزونه مگا منو که با Emporium Template ارائه میشود توانایی ایجاد منو را برای شما ایجاد میکند. برای ساختن مگا منو به مدیریت -> ناپ تمپلیت ->افزونه ها ->مگا منو ->مدیریت منوها بروید.

نصب Emporium

پس از ایجاد مگا منو شما باید قالب منو خود را پیکربندی کنید.  مگا منو ابزاری ساده و قدرتمند است که میتوانید آیتم های آن را مانند زیر بچینید.

تم Emporium

توجه: فقط آیتم های منوی گروه با الگو "فهرست" یا "با تصاویر" در منوی سمت چپ نمایش داده می شود.

دسته ویژگی ها

استفاده از اسلایدر چرخشی در صفحه اصلی. این یک روش عالی برای نشان دادن بهترین دسته ها در صفحه اصلی شما است. با استفاده از افزونه اسلایدر چرخشی شما می توانید مقادیر مورد نظر خود را در صفحه اصلی نشان دهید.

شما میتوانید یک اسلایدر چرخشی بسازید از طریق مدیریت -> ناپ-تمپلیت  -> افزونه ها ->اسلایدر چرخشی ناپ  -> مدیریت اسلایدر چرخشی ناپ

ناپ تمپلیت

پس از آن، شما باید دسته هایی را که می خواهید بر روی صفحه اصلی نمایش داده شود را از نوارافزودن دسته بندی های اضافی انتخاب کنید.

ناپ تمپلیت

سپس، شما باید اسلایدر چرخشی خود را در منطقه ویجت "home_page_be_fore_categories" تنظیم کنید.

تم Emporium

این باعث می شود یک اسلایدر چرخشی خوب در صفحه اصلی داشته باشیم که  دسته های انتخابی را نمایش میدهد.

اسلایدر چرخشی در ناپ کامرس

پیشنهادات جدید

قسمت بعدی در صفحه اصلی محصول جدید ارائه شده در اسلایدر چرخشی است. این مجموعه نشان می دهد که پیشنهادات جدید خود را در صفحه اصلی برای مشتریان خود مشاهده کنید وتوسط افزونه اسلایدرچرخشی ساخته شده است.

شما میتوانید یک اسلایدر چرخشی بسازید از راه مدیریت -> ناپ-تمپلیت اسلایدر  -> افزونه ها -> چرخشی ناپ  -> مدیریت اسلایدر چرخشی ناپ 

ناپ تمپلیت

پس از آن، شما باید محصولاتی را که می خواهید بر روی صفحه اصلی باشد از نوار افزودن محصولات اضافی انتخاب کنید.

Emporium

سپس، شما باید اسلایدر چرخشی خود را در منطقه ویجت "home_page_be_fore_categories" تنظیم کنید.

تم Emporium

این باعث می شود یک اسلایدر چرخشی خوب در صفحه اصلی داشته باشیم که  دسته های انتخابی را نمایش میدهد.

بنر صفحه اصلی

عناصر بعدی در صفحه اصلی نسخه ی نمایشی، آگهی های صفحه اصلی هستند. آنها با پیکربندی اسلایدر در همه جا به دست می آیند.

اسلایدر در همه جا

شما نیاز دارید یک اسلایدر Nivo با تنظیمات زیر ایجاد کنید:


اسلایدر nivo

دسته ها

برای ایجاد چنین مجموعه ای، باید به مدیریت -> ناپ تمپلیت  -> افزونه ها -> مجموعه محصولات هوشمند -> دسته بندی مجموعه سفارشی بروید و مجموعه ای جدید از محصولات جدید ایجاد کنید.

تم Emporium

این روش در آخر یک دسته بندی مرتب و زیبا را از بهترین محصولات شما  در صفحه اصلی نمایش خواهد داد.

بهترین محصولات

فروش روز

یلاگین فروش روز راه خوبی  برای نشان دادن پیشنهادات شما  در صفحه اصلی سایت فراهم میکند.

شما نیاز دارید یک پیشنهاد جدید بسازید از طریق مدیریت -> ناپ تمپلیت -> افزونه ها->  فروش روز -> مدیریت پیشنهادات

sale of the day

پس از آن باید محصولات فروش روز را اضافه کنید که برای این کار میتوانید از تب products استفاده کنید.

فروش روز

برای نمایش فروش روز در صفحه اصلی از تب widget zone گزینه "emporium_home_page_sale_of_the_day" را انتخاب کنید.

ناپ تمپلیت

:نتیجه در صفحه اصلی بصورت زیر خواهد بود

تم Emporium

بلاگ

پلاگین Rich Blog به شما امکان می دهد که پست های وبلاگ خود را در صفحه اصلی نشان می دهد و عکس ها را به آنها اختصاص دهید.

تمپلیت Emporium

اگر میخواهید پستهای وبلاگ را در صفحه اصلی خود نشان دهید، باید این دستورالعملها را دنبال کنید.

مسیر مدیریت -> ناپ تمپلیت -> افزونه ها -> وبلاگ پیشرفته ناپ -> تنظیمات را طی کنید و در تب تنظیمات صفحه نخست قسمت، ناحیه کاری مربوط به ابزارک صفحه نخست گزینه home_page_before_products را انتخاب کنید.

Emporium theme به تازگی دیده شده

محصولات اخیرا نمایش داده شده مجموعه دیگری است که توسط پلاگین اسلایدر چرخشی ایجاد شده است. این محصولات را در جعبه ی شیک تر کوچکتر نمایش می دهد.

برای ساختن دسته ها شما نیاز به یک اسلایدر چرخشی دارید که از مسیر زیر پیش میروید، مدیریت ->ناپ تمپلیت -> افزونه ها -> اسلایدر چرخشی ناپ -> مدیریت اسلایدر چرخشی ناپ

تمپلیت امپوریوم

توجه: تنظیمات پوست بسیار مهم است که مقدار "محصولات کوچک" را داشته باشند.
اضافه کردن محصولات به اسلایدر چرخشی را از زبانه اضافه کردن محصولات اضافی وارد کنید.

Emporium
از تب منطقه های ابزارک گزینه home_page_before_best_sellers را انتخاب کنید.

امپوریوم

شما میتوانید نمونه های آن را در سایت فروشگاهی http://www.mahsef.com/ ما ببینید.

آخرین عنصر در صفحه اصلی  اسلایدر تولیدکنندگان است. این دوباره با استفاده از افزونه اسلایدر چرخشی ایجاد میشود که در بالا توضیح داده شد.

تم امپوریوم

گزارش کاهش موجودی
گزارش کاهش موجودی

آموزش ناپ کامرس بخش گزارش کاهش موجودی

گزارش کاهش موجودی شامل لیستی از محصولات است که در حال حاضر موجودی آنها از حد تعریف شده کمتر است. در مثال نشان داده شده حداقل موجودی 20 تعیین شده است و تعداد موجود در انبار است. در نتیجه گزارش کاهش موجودی با نمایش این محصول ایجاد شده است. شما میتوانید موجودی کم را در زمان تعریف محصول مشخص کنید.

بر مشاهده گزارش کاهش موجودی:

1. مسیر گزارش کمبود موجودی<- داشبورد را دنبال کنید.

گزارش کاهش موجودی ناپ کامرس

2. برای مشاهده اطلاعات محصول بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا تنظیمات انبار را ویرایش کنید.

گزارش های مشتری
گزارش های مشتری

آموزش ناپ کامرس بخش گزارش های مشتری

گزارشات مشتری اطلاعات کلی مربوط به مشتری های ثبت شده و سفارشات آنها را در اختیار صاحب فروشگاه ناپ کامرس می گذارد. برای مشاهده این گزارش ها مسیر  گزارش مشتری ها → مشتری ها را دنبال کنید.

در تب اول صفحه ی گزارشات مشتری، شما لیستی از 20 مشتری برتر براساس مجموع سفارشات را می بینید.

گزارش های مشتری ناپ کامرس

یک یا چند مشخصه جستجو را برای ایجاد گزارش وارد کنید:

  • تاریخ شروع برای هر جستجو
  • تاریخ پایان برای هر جستجو
  • وضعیت سفارش:  یکی از موارد همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل و لغو شده.
  • وضعیت پرداخت: یکی از موارد همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
  • وضعیت ارسال: یکی از موارد همه، نیازی به ارسال ندارد، هنوز ارسال نشده، بطور جزیی حمل شده، حمل شده و تحویل داده شده است.

در تب دوم صفحه گزارشات مشتری، می توانید لیستی از مشتریان را با تعداد سفارشات آن ها مشاهده کنید. این گزارش شامل مشتری ها براساس تعداد سفارش است.

یک یا چند مشخصه جستجو را برای ایجاد گزارش وارد کنید:

  • تاریخ شروع برای هر جستجو
  • تاریخ پایان برای هر جستجو
  • وضعیت سفارش:  یکی از موارد همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل و لغو شده.
  • وضعیت پرداخت: یکی از موارد همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
  • وضعیت ارسال: یکی از موارد همه، نیازی به ارسال ندارد، هنوز ارسال نشده، بطور جزیی حمل شده، حمل شده و تحویل داده شده است.

تب سوم نشان دهنده تعداد مشتریان ثبت نام شده در دوره معین است. شما می توانید تعداد کاربران ثبت شده، را طی آخرین روز، هفته، دو هفته، ماه و سال مشاهده کنید.

گزارش مشتری

گزارش های کشور
گزارش های کشور

آموزش ناپ کامرس بخش گزارش های کشوری

گزارش کشور شامل لیست سفارشات بر اساس جمع سفارشات کشورهای مختلف می شود. این قسمت امکان مشاهده سفارشات از هر کشور را به صاحب فروشگاه میدهد.

برای مشاهده گزارش کشور مسیر گزارش کشوری → فروش ها را دنبال کنید.

گزارش های کشوری در ناپ کامرس

برای جستجو در گزارش، یک یا تعدادی از مشخصه های جستجوی زیر را وارد نمایید:

  •  تاریخ شروع
  • تاریخ پایان
  • وضعیت سفارش شامل همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل شده یا لغو شده
  • وضعیت پرداخت شامل همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
پرفروش ترین ها و محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند
پرفروش ترین ها و محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند

آموزش ناپ کامرس بخش پرفروش ترین ها و محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند

اطلاع از پرفروش ترین ها و محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند، برای هر صاحب فروشگاهی بسیار مهم است. اولا، در تصمیم گیری بهتر در ارتباط با خرید کمک میکند، به طور مثال : می توانید تعداد محصولات محبوب خود را افزایش دهید و اقلام غیرمحبوب را از لیست سفارشات معمول خود حذف کنید. به هنگام تجزیه و تحلیل، به همه چیز به خوبی فکر کنید، به عنوان مثال: این که برخی از رنگها سریعتر به فروش می رسند و یا اینکه فروش محصولات شما بستگی به یک فصل دارد. ثانیا، شناخت بیشترین و کمترین کالاهای فروخته شده، برای طراحی و بازاریابی محصول سودمند است. شاید بهترین کالاها، فقط به دلیل موقعیت مکانی آنها در فروشگاه اینترنتی و یا بخاطر توصیف بهتر محصول، سریع تر به فروش می رسند. گزینه ها و راهکارهای مختلفی را مطرح و آزمایش کنید. به منظور تاثیرگذاری این عمل، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، نظرسنجی انجام دهید تا دریابید چرا یک سری محصولات پرفروشند و چه چیزی آنها را برای خریداران شما خاص جلوه می دهد. از این نظرات برای بهبود بازاریابی و افزایش فروش خود استفاده کنید.

برای مشاهده پرفروش ترین ها در nopCommerce، به مسیر پرفروش هافروش ها بروید و جهت مشاهده گزارش، یک یا چند مشخصه جستجوی زیر را وارد کنید:

  • تاریخ شروع و یا تاریخ پایان
  • فروشگاه:  اگر می خواهید یکی از فروشگاه های خود را انتخاب کنید.
  • وضعیت سفارش:  یکی از موارد همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل و لغو شده.
  • وضعیت پرداخت: یکی از موارد همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
  • دسته ها
  • تولید کننده
  • کشور صورت حساب
  • فروشنده

این گزارش، پر فروش ترین محصولات شما را، بر اساس واحدهای فروش و درآمد، تفکیک خواهد کرد.

پرفروش ترین ها در ناپ کامرس

برای مشاهده محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند، به مسیر فروش -> محصولات خریداری نشده بروید. تاریخ شروع و تاریخ پایان را برای جستجوی گزارش وارد کنید.

محصولات خریداری نشده

داشبورد
داشبورد

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش داشبورد

میزکار اولین صفحه ای است که پس از ورود به بخش مدیریت مشاهده می کنید. میزکار شما را قادر به مشاهده آمار فروشگاه خود، از جمله تعداد کل سفارشاتی که در مدت زمان مشخصی  (سال، ماه، هفته) ثبت شده اند، مشتریان ثبت شده، محصولاتی که موجودی کافی ندارند، محبوب ترین محصولات فروشگاه و غیره می سازد.

داشبورد ناپ کامرس

میزکار شامل چندین قسمت است:

اخبار nopCommerce، اخبار عمومی ناپ کامرس مانند نسخه های منتشر شده را به نمایش می گذارد.

اخبار ناپ کامرس

 

آمار - لینک گزارش های دقیق تر را فراهم می کند:

 

سفارشات → فروش ها

درخواست های برگشت فروش ها

تعداد مشتریان → مشتری ها

کمبود موجودی محصولات → داشبورد

آمار ناپ کامرس

مجموع سفارش. شما را از تعداد سفارشاتی که در روز، هفته، ماه و سال گذشته و کل سفارشات انجام شده، مطلع می سازد.

مجموع سفارش ناپ کامرس

سفارشات ناقص. شما را از تعداد سفارشاتی که در حال حاضر در انتظار تایید هستند، مطلع می سازد.

سفارشات ناقص در ناپ کامرس

إآخرین سفارشات

آخرین اخبار ناپ کامرس

کلمات کلیدی محبوب جستجو. این قسمت بیشترین کلمات کلیدی مورد استفاده را نمایش می دهد.

کلمات کلیدی در ناپ کامرس

پرفروش ترین ها:

پرفروش ترین های ناپ کامرس

گزارش فعالیت
گزارش فعالیت

آموزش ناپ کامرس بخش گزارش فعالیت

گزارش فعالیت، برای رهگیری فعالیت کاربر در سیستم استفاده می شود. به طور پیش فرض، تمام فعالیت ها در nopCommerce قابل رهگیری است. صاحب فروشگاه موارد دلخواه را غیرفعال کند. اکثر فعالیت های ذکر شده فقط برای مدیر و در ناحیه مدیریت در دسترس است. با این حال، برخی از آنها در فروشگاه عمومی و برای خریداران هستند (مانند اضافه کردن به سبد خرید / لیست علاقه مندی ها، قرار دادن سفارش و غیره).

جهت فعال و غیرفعال کردن فعالیت ها، مسیر نوع فعالیت → لاگ فعالیت → مشتریها را دنبال کنید.

گزارش فعالیت مشتری

فعال شده را تیک کنید تا فعالیت دردسترس شود.

برای جستجوی فعالیت ها به مسیر  لاگ فعالیت → لاگ فعالیت → مشتری ها بروید و سپس لیستی از فعالیتها نمایش داده می شود.

مشخصه های جستجو را با استفاده از یک یا چند مورد زیر تعریف کنید:

  • برای جستجو توسط تاریخ، در فیلد های  ایجاد شده از و ایجاد شده تا تاریخ جستجو خود را وارد کنید، همچنین می توانید روی تقویم کشویی کلیک کرده و محدوده های زمانی مورد نیاز را انتخاب کنید.
  • IP آدرس
  • نوع لاگ فعالیت ها

شما می توانید در هر زمانی با کلیک روی دکمه خالی، لیست تمام فعالیت ها را پاک کنید.

گزارش فعالیت مشتری در ناپ کامرس

مشتریان آنلاین
مشتریان آنلاین

آموزش ناپ کامرس بخش مشتریان آنلاین

بخش مشتریان آنلاین، امکان مشاهده مشتریانی که طی 20 دقیقه گذشته آنلاین بوده اند، را برای صاحبان فروشگاه فراهم می کند. در حقیقت این اطلاعات برای صاحبان فروشگاه بسیار مفید است، چرا که آخرین صفحه بازدید شده را نشان می دهد بنابراین، به تصمیم گیری در مورد اقدامات مورد نیاز برای تبدیل بازدید کنندگان به خریداران کمک شایانی می کند.

برای دسترسی به این پنجره، مسیر مشتریان برخط(آنلاین) → مشتری ها را دنبال کنید.

مشتریان آنلاین ناپ کامرس

پنجره مشتریان آنلاین شامل ستون های زیر است:

  • اطلاعات مشتری: شما می توانید با کلیک روی لینک، اطلاعات مشتری را مشاهده و ویرایش کنید
  • آدرس ip- آدرس  IP مشتری
  • موقعیت - موقعیت مکان مشتری
  • آخرین فعالیت:  تاریخ و زمان آخرین باری که مشتری آنلاین وارد سیستم شده است.
  • آخرین صفحه دیده شده:  شما می توانید این ویژگی را در تنظیمات مشتری فعال یا غیرفعال کنید.