شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "بهمن"

تنظیمات فروشندگان
تنظیمات فروشندگان

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات فروشندگان

این بخش نحوه تعریف تنظیمات فروشندگان فروشگاه شما را توضیح می دهد که شامل تعداد فروشندگان جهت نمایش، یا آیا فروشنده را در صفحات جزئیات محصول فروشگاه ناپ کامرس نشان دهد و موارد دیگر. 

مدیریت تنظیمات فروشنده: 

برای این منظور به تنظیمات فروشنده → تنظیمات→ تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات فروشنده نمایش داده می شود: 

تنظیمات فروشندگان 

تنظیمات فروشنده را به صورت زیر تعریف کنید:

  •  اولا درخواست فروشنده شدن توسط یک کاربر تکمیل می شود، سپس درخواست به صاحب فروشگاه (از طریق ایمیل) ارائه می شود تا پذیرفته شود.

(warning) توجه: اگر صاحب فروشگاه بخواهد دسترسی به ناحیه مدیریت را اعطا کند، باید یک رکورد مناسب مشتری را به صورت دستی به نقش "فروشندگان" اضافه کند.

  • (ارسال ایمیل با استفاده از فرم های تماس). این قابلیت در صفحه جزئیات فروشنده در فروشگاه عمومی قرار میگیرد. خواص محلی در تنظیم زبان های چندگانه پشتیبانی نمی شود.
  •  اجازه جستجو براساس فروشنده به مشتریان، در صفحه جستجوی پیشرفته.
  •  مجاز بودن فروشندگان برای ویرایش اطلاعات، اجازه می دهد تا فروشنده ها اطلاعات شخصی خود را در فروشگاه عمومی ارائه دهند.
  • با انتخاب گزینه  اطلاع از تغییرات اطلاعات فروشنده، مدیران سایت را از تغییر اطلاعات فروشنده مطلع سازید.
  • نمایش فروشنده روی صفحه جزئیات محصول انتخاب کنید که آیا فروشنده در صفحه جزئیات محصول نمایش داده شود. (اگر لازم است)
  • تعداد فروشنده ها برای نمایش حداکثر تعداد محصولات هر فروشنده.
فروشندگان
فروشندگان

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش فروشندگان

فروشندگان یک دسته خاص از مشتریان هستند که باید به طور جداگانه در نظر گرفته شوند.

فروشگاه ناپ کامرس ابزارهایی برای چند فروشنده ای و drop shipping  که شما را قادر به فروش آنلاین بدون نیاز به نگه داشتن موجودی انبار و یا سفارشات کشتی می سازد، دارد. در این مورد، هر محصول به یک فروشنده که جزئیات آن (از جمله آدرس ایمیل) ذخیره شده باشد، اختصاص می یابد. 

هنگامی که یک سفارش ثبت می شود، یک ایمیل به فروشنده ی هر محصول سفارش ارسال می شود، این ایمیل شامل محصولات، مقادیر(تعداد) و غیره است. فروشنده، کالاها را از طرف بازرگان به مشتریان ارسال می کند، کسانی که معمولا به هر یک از فروشندگان خود در پایان ماه پرداخت می کنند. 

محصولات از چند فروشنده مستقل مشترکا در کاتالوگ محصول ظاهر می شوند و بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند در یک فروشگاه وب آن ها را خریداری کنند، حتی اگر محصولات شما توسط صدها فروشنده مختلف از سراسر جهان عرضه شوند. 

هر فروشنده می تواند با دسترسی به پنل مدیریت، به مدیریت محصولات، بررسی گزارش فروش و سفارشات مربوط به محصولات خود دسترسی داشته باشد. فروشندگان نمی توانند فعالیت های یکدیگر را ببینند. 

این پول به حساب مدیر فروشگاه منتقل می شود و سپس به صورت دستی با توجه به تاریخ سفارش، وجوه را در میان فروشندگان توزیع می کند و برای هر ارائه کننده به طور جداگانه ردیابی و مدیریت می کند. به این ترتیب، مشتری تنها یک بار پرداخت هزینه را به شرکت اصلی انجام میدهد.

روش زیر نحوه تنظیم و ایجاد یک فروشنده را با دسترسی به سایت پورتال فروشگاه توصیف می کند. 

راه اندازی یک حساب فروشنده:

برای این منظور به مسیر فروشنده ها → مشتری ها بروید، پنجره فروشندگان نمایش داده می شود:

فروشندگان

 

روی مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن یک فروشنده جدید نمایش داده می شود:

فروشندگان 

جزئیات فروشنده زیر را تعریف کنید:

  • نام فروشنده
  • توضیحات فروشنده
  • صتدوق پستی اینترنتی، که اطلاعیه های "سفارش ثبت شد" به این ایمیل، ارسال می شوند. 

(warning) توجه: قالب پیام مناسب به طور پیش فرض غیر فعال شده است، شما می توانید آن را در بخش قالب های پیام تغییر دهید. 

  •  نظر مدیر: یک نظر اختیاری یا اطلاعاتی برای استفاده داخلی.
  • گزینه  مجوز انتخاب اندازه صفحه به مشتری به مشتریان اجازه انتخاب اندازه صفحه را از گزینه های یک لیست از پیش تعریف شده می دهد.
  • گزینه های انداره صفحه (توسط ویرگول جدا شده اند).
  • برای فعال سازی فروشنده، گزینه فعال را انتخاب کنید.
  •  ترتیب نمایش فروشنده

 

 

در تب سئو ، پارامترهای سئو زیر را تعریف کنید:

فروشندگان

  • کلمات کلیدی تگ متا را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب فروشنده است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

<meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

  • در قسمت توصیحات تگ متا، توضیح فروشنده را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

<meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

  • در قسمت عنوان تگ متا، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

<head>
<title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>
</head>

  • در قسمت نام صفحه برای موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام صفحه شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name 

اختصاص یک فروشنده به یک مشتری: 

این مرحله اختیاری است و در صورتی که بخواهید فروشنده شما به پورتال مدیریت وارد شود و محصولات، سفارشات و غیره را مدیریت کند، می توانید این گزینه را انتخاب کنید.

اگر نمی خواهید فروشنده ها به سایت شما دسترسی داشته باشند، این مرحله را نادیده بگیرید تا مالک فروشگاه بتواند تمام ارجاعات فروشنده را مدیریت کند. 

ثبت نام یک فروشنده:

برای این منظور به مسیر مشتری ها → مشتری ها بروید. پنجره مشتریان نمایش داده می شود:

فروشندگان 

روی ویرایش که در کنار رکورد مشتری قرار دارد، کلیک کنید تا بتوانید فروشنده را به آن اختصاص دهید. پنجره ویرایش مشتری نمایش داده می شود: 

  •  در تب اطلاعات مشتری، یک رکورد فروشنده را از لیست Manager of Vendor، که قبلا تهیه شده است، انتخاب کنید.
  •  اطمینان حاصل فرمایید که نقش مشتری فروشنده ها در فیلد نقش مشتری انتخاب شده باشد. 

(warning) توجه فرمایید: یک حساب کاربری مشتری با نقش فروشنده نمی تواند نقش مشتری مدیر را داشته باشد (که به صورت پیش فرض تعریف شده است). 

پس از تنظیم حساب مشتری با نقش فروشنده، فروشنده می تواند از این حساب کاربری برای مدیریت محصولات، سفارشات، حمل و نقل و مشاهده گزارش ها استفاده کند. لینک مدیریت پس از ورود در بالای فروشگاه عمومی نمایش داده می شود.

لیست کنترل دسترسی
لیست کنترل دسترسی

آموزش ناپ کامرس بخش لیست کنترل دسترسی

لیست کنترل دسترسی (ACL) کاربران را محدود و یا مجاز به دسترسی به برخی نواحی خاص سایت می کند. این لیست توسط مدیران اداره می شود. بنابراین، یک کاربر باید دارای حق مدیریت برای دسترسی به آن را داشته باشد. لیست دسترسی دارای ویژگی های زیر می باشد :

  •  لیست کنترل دسترسی، مبتنی بر نقش است به عنوان مثال: نقش های مدیریت مانند مدیریت کلی، مدیریت محتوا و غیره. این لیست نقش ها را می توان در پنجره نقش های مشتری (نقش مشتری →مشتری) مدیریت کرد.
  •  لیست کنترل دسترسی در ناحیه مدیریت ظاهر می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کاربر برای دسترسی به ACL یک مدیر باشد.
  • اقدامات مدیر به صورت (از پیش تعریف شده) وجود دارند و شامل مدیریت سفارشات، مدیریت مشتریان و غیره می باشد.

مدیریت لیست کنترل دسترسی:

برای این منظور به مسیر دسترسی به فهرست کنترل→ تنظیمات بروید و پنجره لیست کنترل دسترسی نمایش داده می شود:

 لیست کنترل دسترسی 

نقش های مورد نیاز هر گروه مشتری را انتخاب کنید، نقش های منتخب به فعالیت های منتخب دسترسی خواهند داشت.

روی ذخیره کلیک نمایید. 

(grey lightbulb) مثال:

ما به یک نقش به نام مدیر محتوا نیاز داریم. مدیر محتوا باید به محصولات جدید، مدیریت تولید کنندگان، ویرایش نقد و بررسی های سایت، وبلاگ ها و کمپین ها دسترسی داشته و دسترسی به سبد خرید نخواهد داشت.

  • الف) یک نقش مشتری، به نام مدیریت محتوا در بخش نقش مشتری (نقش مشتری ها → مشتری ها) ایجاد کنید.
  • ب) در ACL کادرهای کنار مجوزهای زیر را انتخاب کنید: دسترسی به منطقه مدیریت، منطقه مدیریت، مدیریت وبلاگ، منطقه مدیریت، مدیریت کمپین ها، مدیریت انجمن ها، مدیریت اخبار، مدیریت اشتراک خبرنامه، فروشگاه عمومی.
  • ج)  تغییرات را ذخیره کنید
نقش های مشتری
نقش های مشتری

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش نقش های مشتری

نقش مشتری در ناپ کامرس امکان ایجاد گروهی از کاربران وب سایت را فراهم می کند. شما می توانید گروه های مختلفی مانند: گروه مدیران فروشگاه، خریداران، فروشندگان و دیگر گروه ها را ایجاد کنید. شما هم چنین می توانید با استفاده از لیست کنترل دسترسی، حقوق و مجوزهای خاصی نظیر قیمت گذاری با تخفیف و سایر شرایط ویژه (مانند معافیت مالیاتی، حمل و نقل رایگان و غیره) را به این گروه ها اعطا نمایید. 

افزودن نقش مشتری: 

برای این منظور به مسیر نقش های مشتریان → مشتری ها بروید، پنجره نقش های مشتری نمایش داده می شود: 

نقش های مشتری

 

روی مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن نقش جدید مشتری نمایش داده می شود:

نقش های مشتری 

اطلاعات زیر را تعریف کنید: 

  • نام نقش مشتری
  • نام سیستم نقش مشتری
  • گزینه ارسال رایگان را برای اعطای حمل و نقل رایگان به مشتریان این نقش انتخاب کنید.
  • گزینه مغاف از مالیات، را برای خریدهای معاف از مالیات مخصوص مشتریان این نقش انتخاب کنید.
  • تعیین کنید که آیا این نقش فعال شود یا خیر.
  • نقش سیستم هست: این تنظیم نشان می دهد که آیا این نقش در کد استفاده می شود یا خیر. این گزینه از پیش انتخاب شده است و قابل تغییر نمی باشد.
  • برای انتخاب یک محصول خاص، روی دکمه Choose product که در کنار فیلد خریداری شده با محصول قرار دارد، کلیک کنید. مشتری پس از خرید این محصول (پرداخت) به این نقش مشتری افزوده می شود. توجه: در صورت بازپرداخت یا لغو سفارش شما باید به صورت دستی مشتری را از این نقش حذف کنید. 

روی ذخیره کلیک کنید. 

برای ویرایش نقش های مشتری، روی ویرایش که در ردیف آن قرار دارد، کلیک کنید. پنجره ویرایش نقش مشتری نمایش داده می شود، نقش های مشتری را همانطور که در بالا شرح داده شده است، ویرایش نمایید. 

تنظیمات مشتری
تنظیمات مشتری

تنظیمات مشتری شامل مجوز مشتریان برای آپلود آواتار، نمایش موقعیت مکانی مشتریان، قالبهای نام، تاریخ عضویت و غیره می شود.

برای تعریف تنظیمات مشتری، به مسیر تنظیمات مشتری → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات مشتری نمایش داده می شود.

پنجره دارای سه تب می باشد: تنظیمات مشتری، فرم فیلدهای مشتری و فرم فیلدهای آدرس.

تب تنظیمات مشتری، شامل تنظیمات کلی مشتری است.

تب فیلدهای فرم مشتری، شامل فیلدهایی است که می تواند در فرم ثبت نام مشتری استفاده شود.

تب آدرس از فیلدها، شامل فیلدهایی برای مشخص کردن آدرس مشتری در هنگام پرداخت است.

 تنظیمات مشتری

 

تنظیمات مشتری را به شرح زیر تعریف کنید:

عمومی

  • روش ثبت نام را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • Standard کاربران می توانند ثبت نام کنند، هیچ تأییدی لازم نیست.
    • Email Validation کاربران مجاز به ثبت نام هستند، با این حال پیش از آنکه حساب کاربری آن ها فعال شود، باید لینکی که در ایمیل تأییدیه ای به او ارسال شده است را کلیک و تایید نمایند.
    • Admin Approva کاربران مجاز به ثبت نام هستند و با تایید مدیر فعال می شوند.
    • Disabled این گزینه را برای غیر فعال کردن ثبت نام انتخاب کنید.
  • گزینه اطلاع رسانی برای ثبت نام مشتری جدید را انتخاب کنید، تا با ثبت هر مشتری جدید، مالک فروشگاه با دریافت یک ایمیل از آن مطلع شود.
  • اگر گزینه  را فعال کرده باشید مشتریان مجبور به تکمیل ثبت نام و ورود به سایت به منظور خرید محصولات قابل دانلود هستند. 

رمز عبور و امنیت

  • حداقل طول کلمه عبور را وارد کنید.
  • : تعداد رمزعبورهایی که نباید همانند قبلی باشد.
  • قالب پیش فرض کلمه عبور را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • واضح - Clear
    • پیچیده - Hashed
    • رمزگذاری شده - Encrypted

(warning) توجه: این تنظیم برای نگهداری رمز عبور مشتریان است و فقط برای مشتریانی که بعد از تنظیم ثبت نام میکنند اعمال خواهد شد.

 

  • در قسمت طول عمر رمز عبور، مدت زمان اعتبار رمز عبور را وارد کنید.
  • در فیلد  ، تعداد روزهای اعتبار لینک بازیابی رمز عبور را وارد کنید و اگر نمی خواهید زمان انقضا داشته باشد، مقدار صفر را وارد کنید.
  • حداکثر تعداد تلاش برای ورود ناموفق مجاز قبل از قفل شدن حساب کاربری را وارد کنید.
  • در بخش Lockout time مدت قفل شدن، مدت زمان (به دقیقه) قفل شدن حساب کاربری را وارد نمایید.
  • اگر می خواهید مشتریان شما در طول ثبت نام، رمز عبور را دو بار وارد نمایند گزینه نیاز به ورود ایمیل مجدد را انتخاب کنید. 

حساب کاربری  

 

  • گزینه نام کاربری فعال شده است را برای فعال کردن استفاده از نام کاربری بجای ایمیل برای ورود و ثبت نام انتخاب کنید. توجه: تغییر این گزینه در محیط محصولات توصیه نمی شود و وقتی این گزینه انتخاب شود، گزینه های زیر نمایش داده می شوند:

      • گزینه : را اگر مشتریان مجاز به تغییر نام کاربری خود هستند انتخاب کنید.
      • : این گزینه را قبل از کلیک روی «ذخیره در حساب من ، صفحه اطلاعات مشتری» برای بررسی این که آیا نام کاربری در دسترس می باشد یا خیر، فعال کنید و دکمه Check Availability در این مورد نمایش داده می شود،: 
  • قالب نام مشتری را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • نمایش ایمیل ها
    • نمایش نام های کاربری
    • نمایش کامل نام و نام خانوادگی
    • نمایش نام

نام مشتری در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر در فروشگاه نمایش داده خواهد شد.

 

  • اجازه به مشتریان برای آپلود اواتار: آواتارهای مشتریان در فروشگاه در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر نمایش داده خواهد شد. اگر این گزینه انتخاب شده باشد، گزینه بعدی نمایش داده می شود. گزینه فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری خود انتخاب کنید.
  • گزینه  اگر نمی خواهید گزینه عضویت در خبرنامه نمایش داده شود، کافی است را انتخاب نمایید.
  • گزینه را انتخاب کنید. اجازه دهید تا گزینه لغو اشتراک در بلاک خبرنامه نمایش داده شود. به عنوان مثال: در آلمان مورد نیاز است.
  • گزینه را انتخاب کنید، تا آخرین صفحه بازدید شده ذخیره شود. سپس می توانید آخرین بازدید شده ها توسط صفحات مشتریان مختلف در صفحه Online customers (Customers → Online customers) را مشاهده کنید. همچنین می توانید این گزینه را برای بهبود عملکرد سایت، غیرفعال کنید.

تنظیمات مشتری

پروفایل

 

  • مجوز مشاهده نمایه های مشتری. این گزینه مشاهده جزئیات سایر مشتریان را برای نقش فراهم می کند.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید. 

منطقه زمانی 

  • گزینه در فروشگاه عمومی در صفحه حساب ها را انتخاب کنید، در غیر این صورت، منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه استفاده می شود.
  • منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه را از لیست انتخاب کنید، توجه: منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه به طور خودکار نمایش داده می شود. 

احراز هویت خارجی

گزینه External authentication را فعال کنید، اگر می خواهید مشتریان بتوانند از روش های احراز هویت خارجی مانند: فیس بوک یا توییتر استفاده کنند. 

در تب فیلدهای فرم مشتری، مشخص کنید که کدام فیلدهای فرم در سیستم فعال باشند:

تنظیمات مشتری

 

  • فعال کردن جنسیت
  • فعال کردن تاریخ تولد، پس از فعال کردن می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی است یا خیر و حداقل سن مجاز را انتخاب نمایید (به عنوان مثال: برای اطمینان از اینکه مشتری بالاتر از 18 سال دارد).
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شرکت" انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آادرس فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آدرس 2 فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کد پستی" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شهر" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کشور" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "استان" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره تلفن تماس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره فکس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "قبول سیاست حریم خصوصی فعال" مورد نیاز است انتخاب شود، مشتری را ملزم به تایید میکنید.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "خبرنامه" انتخاب شود، گزینه عضویت در خبرنامه به صورت پیش فرض در صفحه ثبت نام بصورت انتخاب شده نمایش داده می شود. 

(warning) نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به بخش ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

  

در آدرس از فیلدها، صاحب فروشگاه می تواند فیلدهای فرم آدرس موجود در طول ثبت نام را مدیریت کند. شما می توانید انتخاب کنید که کدام فیلد نمایش داده شود و تکمیا آن الزامی باشد: 

  • شرکت
  • آدرس
  • آدرس 2
  • کد پستی
  • شهر
  • کشور
  • ایالت / استان توجه: این فیلد تنها زمانی که کشور فعال باشد، قابل مشاهده است.
  • شماره تلفن
  • شماره فکس

تنظیمات مشتری

(warning)  نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به صفحه ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

روی ذخیره کلیک کنید.

پیکربندی مشتریان

این فصل تنظیمات مربوط به مشتریان در nopCommerce را توضیح می دهد، نحوه اختصاص دادن نقش ها، ایجاد گروه های مشتریان و ویرایش جزئیات آنها.

(warning) توجه: مشتریان nopCommerce یک گروهی عام است که همه کاربران موجود در سایت شما را در بر می گیرد.

مشتریان می توانند حقوق متفاوتی داشته باشند و به مناطق خاص مدیریتی سایت nopCommerce دسترسی پیدا کنند.

مکان تحویل
مکان تحویل

آموزش ناپ کامرس بخش مکان تحویل

محل تحویل، گزینه ای است که امکان انتخاب محل دریافت بسته های خرید را برای مشتریان فراهم می کند.  

برای مدیریت محل تحویل:

به مسیر نقاط تحویل →ارسال → تنظیمات بروید. صفحه ارائه دهنده محل تحویل نمایش داده می شود:

مکان تحویل

 

به طور پیش فرض، تنها یک گزینه تحویل در فروشگاه در دسترس می باشد.

برای ویرایش محل های تحویل موجود و یا مورد جدید، روی گزینه پیکربندی در جدول کلیک کنید، صفحه پیکربندی باز خواهد شد:

مکان تحویل

 

روی گزینه اضافه کردن مورد جدید کلیک کنید. پنجره مورد نظر نمایش داده می شود:

مکان تحویل

جزئیات زیر را تعریف کنید:

  • نام محل تحویل
  • در صورت نیاز توضیح بنویسید.
  • یک کشور را از لیست انتخاب کنید.
  • شهر و یا یک آدرس با کد پستی
  • ساعت های یاز بودن محل بارگیری و تحویل
  • Pickup fee را تعیین نمایید
  • فروشگاه که از این محل تحویل استفاده می کنند.

تغییرات را ذخیره کنید.

به منظور ویرایش جزییاتی که وارد کرده اید، روی ویرایش در کنار محل تحویل، کلیک کنید.

واحدهای اندازه گیری
واحدهای اندازه گیری

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش واحدهای اندازه گیری

این بخش، نحوه اضافه کردن واحد های جدید وزن و ابعاد را توضیح می دهد.

برای اضافه کردن ابعاد جدید (وزن):

به مسیر اندازه ها → ارسال  → تنظیمات بروید، در قسمت وزن روی رکورد جدید کلیک کنید. بخش وزن ها به شرح زیر می باشد:

 

واحدهای اندازه گیری

واحدهای اندازه گیری

جزئیات مربوط به واحد جدید را تعریف کنید:

  • نام واحد ابعاد یا وزن جدید
  • کلمات کلیدی سیستم برای این واحد
  • بخش نسبت به ابعاد اصلی
  • ترتیب نمایش واحد اندازه در فهرست، مقدار 1 نشان دهنده بالای لیست است.

روی ذخیره کلیک کنید، واحد ابعاد (وزن) به تب ابعاد (وزن) اضافه شده است.

 

(warning) توجه: شما می توانید ابعاد (وزن) وارد شده را با کلیک روی گزینه علامت گذاری به عنوان ابعاد اصلی به عنوان واحد پیش فرض انتخاب کنید.

روی ویرایش در کنار واحد اندازه کلیک کنید، تا جزئیات آن را همانطور که در بالا توضیح داده شد، ویرایش کنید.

تاریخ و محدوده تحویل
تاریخ و محدوده تحویل

آموزش ناپ کامرس بخش تاریخ و محدوده تحویل

تاریخ های تحویل:

تاریخ تحویل، زمانی تقریبی تحویل کالا به مشتری را نشان می دهد. تاریخ تحویل می تواند روی محصولات اعمال و در صفحات جزئیات محصول نمایش داده شود. 

برای اضافه کردن تاریخ تحویل جدید: 

به مسیر تاریخ و محدوده →ارسال →تنظیمات بروید، پنجره تاریخ تحویل نمایش داده می شود:

 

تاریخ و محدوده تحویل

 

روی مورد جدید کلیک کنید. پنجره اضافه کردن تاریخ تحویل جدید نمایش داده می شود:

تاریخ و محدوده تحویل

 

در قسمت نام، عنوان تاریخ تحویل جدید را وارد کنید که معمولا یک محدوده زمانی است.

در قسمت ترتیب نمایش، محل قرارگیری این تاریخ تحویل را وارد کنید، 1 نشان دهنده بالای لیست است. 

محدوده های موجودی محصول:

  

شما می توانید محدوده دسترسی به محصول را در مسیر تاریخ و محدوده→ ارسال → تنظیمات تنظیم کنید. این گزینه در صفحه ویرایش محصول نمایش داده خواهد شد.

تاریخ و محدوده تحویل 

برای افزودن محدوده خود، روی مورد جدید کلیک کنید.

تاریخ و محدوده تحویل

در قسمت نام ، نام محدوده جدید را وارد کنید، مثلا 2 ماه.

انبار کالا
انبار کالا

آموزش ناپ کامرس بخش انبار کالا

فروشگاه ناپ کامرس از انبارهای متعدد پشتیبانی می کند. این ابزار به صاحب فروشگاه موجودی انبارهایش را رهگیری و نگهداری کرده و خدمات پشتیبانی اش را ارتقا دهد. 

بخش زیر نحوه اضافه کردن انبارها را توضیح می دهد، که شامل جزئیات انبار مانند: نام، کشور، آدرس و موارد دیگر می باشد. 

برای افزودن انبارهای جدید:

 

مسیر انبارها → ارسال  → تنظیمات را دنبال کنید. پنجره انبارها نمایش داده می شود:

انبار کالا

روی مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن یک انبار جدید نمایش داده می شود:

انبار کالا

جزئیات انبار را تعریف کنید:

    • نام
    • کشور انبار
    • استان انبار
    • شهر انبار
    • آدرس 1انبار
    • کدپستی انبار
    • در فیلد نظر مدیر، نظر اختیاری یا اطلاعاتی را برای استفاده داخلی وارد کنید.