شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "اسفند"

محلی سازی
محلی سازی

بومی سازیآموزش ناپ کامرس بخش محلی سازی

گر می خواهید یک زبان جدید را به فروشگاه خود اضافه کنید، باید:

الف) از فروشگاه ناپ کامرس بازدید کنید.

  • ب) نتایج را بر اساس بسته های زبان مرتب کنید و بسته زبان مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • ج) دستورالعمل های اطلاعات بسته زبان را دنبال کنید.

اگر اشتباهی در ترجمه یافتید یا مایل به نام گذاری اختیاری هستید، می توانید عبارات منبع زبان را ویرایش کنید.

  

برای مدیریت عبارات منبع زبان:

به مسیر زبان ها → تنظیمات  بروید. پنجره زبان ها نمایش داده می شود:

 زبان ها

روی ویرایش در کنار زبان کلیک کنید. در پنجره ویرایش جزئیات زبان، زبان String resources را انتخاب کنید.

 

 

به عنوان مثال: شما می خواهید نام پانل را در بالای صفحه از «Administration » به «Control panel» تغییر دهید. (همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید)

 

الف) در قسمت نام منابع،Administration  را وارد کنید. اگر منبع عبارت مورد نیاز پیدا شد، روی ویرایش در کنار آن کلیک کنید.

ب) نام جدید را در قسمت مقدار وارد کنید و روی بروزرسانی کلیک کنید.


Resource name. Value

ج) تغییرات اعمال می شوند.

 

 

برای افزودن یک منبع عبارت جدید، روی رکورد جدید کلیک کنید، این پنجره گسترش یافته، شما را قادر به اضافه کردن یک رکورد منبع جدید در شبکه به صورت زیر می سازد :

بومی سازی

    •  در فیلد نام منبع، شناسه عبارت منبع را وارد کنید.
    •  در فیلد مقدار منبع، یک مقدار برای این شناسه عبارت منابع وارد کنید.

روی ذخیره کلیک نمایید.

 

Localization settings (تنظیمات بومی سازی) :

 

 

به منظور پیکربندی تنظیمات محلی سازی، به تنظیمات عمومی →تنظیمات  → تنظیمات  بروید.

  • گزینه بارگذاری همه منابع در هنگام شروع را برای بارگذاری همه منابع محلی در راه اندازی برنامه انتخاب کنید.
  • گزینه بارگذاری همه منابع محلی سازی شده در هنگام شروع را برای بارگذاری تمام خصوصیات محلی شده در هنگام راه اندازی برنامه انتخاب نمایید.
  • گزینه بارگذاری همه نام های مناسب موتور جستجو در هنگام شروع را برای بارگذاری تمام نام های موردپسند موتور جستجو در راه اندازی برنامه انتخاب نمایید.
  • گزینه استفاده از تصاویر برای انتخاب زبان را برای استفاده از تصاویر به جای نام های زبان انتخاب کنید.
  • گزینه URLهای مورد پسند سئو با فعال بودن چند زبانه را برای مجاز بودن URL های دوستانه SEO برای همه زبان ها انتخاب نمایید.
  • گزینه تشخیص خودکار زبان را برای تشخیص زبان بر اساس تنظیمات مرورگر مشتری انتخاب کنید.

 

دستی (ثابت یا براساس کشور/استان/کدپستی)
دستی (ثابت یا براساس کشور/استان/کدپستی)

دستی (ثابت یا براساس کشور/استان/کدپستی) آموزش ناپ کامرس بخش 

برای پیکربندی دستی (ثابت یا براساس کشور/استان/کدپستی) به مسیرارائه دهندگان مالیات → مالیات→ تنظیمات بروید.

 

مالیات 

گزینه پیکربندی را در ردیف تنظیم دستی (ثابت یا براساس کشور/استان/کدپستی) انتخاب کنید.

شما می توانید به کمک دکمه بالای صفحه گزینه محاسبه نرخ ثابت مالیات یا محاسبه نرخ بر اساس کشور را انتخاب کنید.

 

Fixed rate:

مالیات

(warning) توجه: این بخش تنها مقادیر مالیات از قبل تعریف شده را نشان می دهد و برای ایجاد مقدار جدید، به مسیر مالیات گروه های مالیاتی بروید.

 

    • برای تعیین یک نرخ ثابت روی ویرایش که در کنار گروه های مالیاتی قرار دارد، کلیک کنید.
    • نرخ مورد نظر را در ستون Rate وارد کنید.
    • روی بروزرسانی کلیک نمایید.

 

 

By country:

  1. مالیات

    نرخ مالیات جدید را تعریف کنید:

    • Store مورد نظر برای تعریف نرخ را انتخاب کنید. گزینه * را برای اعمال این نرخ در تمام فروشگاه ها انتخاب کنید.
    • Country که نرخ مالیات آن تعریف شده است را انتخاب کنید.
    • State/province که نرخ مالیات برای آن تعریف شده است، را انتخاب کنید. اگر گزینه (*) انتخاب شده باشد، این نرخ مالیات برای همه مشتریان از کشور منتخب بدون در نظر گرفتن ایالت/استان اعمال خواهد شد.
    • Zip code منطقه ای که نرخ مالیات برای آن تعریف شده است، را وارد کنید. اگر این فیلد خالی باشد، این نرخ مالیات برای همه مشتریان از کشور منتخب یا ایالت بدون در نظر گرفتن کد پستی اعمال خواهد شد.
    • Tax category را برای اعمال نرخ مالیات انتخاب کنید.
    • در قسمت Percentage، درصد مورد نظر را وارد کنید.

     

سورس اپلیکیشن فروشگاهی اندروید
سورس اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

سورس کد برنامه فروشگاه پیشرفته برای اندروید

 نسخه جدید 2.1.2 افزوده شد

آیا میخواهید برای فروشگاه خود برنامه اندروید طراحی کنید ؟ آیا قصد انجام چنین پروژه ای را برای فروشگاهی دارید ؟ بهترین راه را برای شما در ادامه آماده کرده ایم.اپلیکیشن فروشگاه های آنلاین، از بهترین پروژه های اندروید میباشد که میتوانید به تعداد نامحدودی محصولات اضافه کنید و فروشگاه موبایلی خود را ایجاد کنید.

با توجه به گسترش چشمگیر ووکامرس و استفاده اکثر افراد از این سیستم در این مقاله به معرفی سورس اندروید فروشگاه ووکامرس می پردازیم.

اکثر برنامه نویسان از سورس ها برای پیاده سازی برنامه های اندروید خود استفاده می کنند که باعث افزایش سرعت در تکمیل پروژه ها و همچنین بازدهی بالا می شود.

برای این کار برنامه نویسان سورس ها را از سایت های خارجی میخرند و با کمی دستکاری و ویرایش در سورس ها پروژه های خود را به کارفرمایان خود تحویل داده و پول خوبی بدست می آورند.

سورس جدیدی که برای شما عزیزان تدارک دیده ایم سورس کد برنامه فروشگاه اینترنتی آنلاین اندروید میباشد که میتونه در یاد گیری برنامه نویسی به شما کمک بیشتری کنه و شما با اندکی دستکاری در سورس کد میتوانید برنامه رو به دلخواه خودتون کاستومایز کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

شما توسط سورس این برنامه با طراحی متریال که بصورت کاملا حرفه ای و جامع طراحی و پیاده سازی شده به سادگی و بدون اطلاعات قبلی و بدون دانش برنامه نویسی میتوانید یک اپلیکیشن اندرویدی تمام و کمال بسازید و به نام خودتان منتشر کنید و یا چنین پروژه هایی را برای فروشگاه ها قبول کرده و انجام دهید. از امکانات و ویژگیهای این برنامه میتوان به طراحی بسیار زیبای برنامه و استفاده از طراحی متریال در آن نام برد.کد نویسی سورس این برنامه بسیار خوانا و از نظر برنامه نویسان کدنویسی تمیز میباشد که امکان درک کدها رو بیشتر میکنه.

همچنین شما به راحتی میتونید تغییرات اختصاصی از قبیل عوض کردن package name و عوض کردن نام برنامه را انجام بدید.

برنامه مورد نظر یک سیستم فروشگاه تلفن های همراه تحت پلتفرم اندروید میباشد که میتوانید برای ارتقاء و فروش محصول خود از آن استفاده نمایید. با پنل مدیریت قدرتمند میتوانید سفارشات جدید ،دسته بندی و محصولات را ایجاد نمایید. همچنین میتوانید تنظیماتی مانند ارز،مالیات،کاربران و غیره را مدیریت نمایید.همچنین کاربران میتوانند سفارشات خود را مشاهده کنند.

شما با استفاده از این اپلیکیشن شما میتوانید پول و زمان خود را در ایجاد برنامه برای تجارت الکترونیک ذخیره نمایید.

این سورس کد برنامه ای است برای راه اندازی فروشگاه آنلاین، به این صورت که شما با استفاده از این سورس کد می توانید فروشگاه آنلاین خودتون رو راه اندازی کنید و با استفاده از اسکریپت تحت وب این سورس کد به راحتی اقدام به درج محصولات کنید.

سورس این برنامه توسط دو برنامه اندروید استودیو و ایکلیپس نوشته شده است و امکان ویرایش فایل های نوشته شده توسط هر دو برنامه وجود دارد.

سورس پیشرفته فروشگاه اینترنتی آنلاین اندروید,سورس پروژه اندروید فروشگاه

 

برخی از امکانات برنامه :


پروژه آماده قابل استفاده در اندروید استودیو و اکلیپس
طراحی منحصر به فرد و زیبا بصورت متریال دیزاین
به همراه سورس وب سایت مدیریت فروشگاه
دارای سیستم تحلیلی گوگل آنالیز
امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن
سبد خرید
دسته بندی در منوها
قابلیت جستجو در برنامه
قابلیت اشتراک گذاری محصولات
واکنش گرا بودن پنل ادمین

 

امکانات سورس اندروید ووکامرس کدام است؟

 

1.دارای لیست علاقه مندی ها

2.امکان زوم کردن تصاویر محصول

3.امکان انتخاب ویژگی های محصول

4.امتیاز دادن به محصولات

5.دارای سبد خرید

6.منوی کاربری

 

مزایای خرید سورس اندروید ووکامرس چیست؟

 

1.طراحی متریال و کاربر پسند سورس فروشگاه ووکامرس

2.سینک شدن با سیستم ووکامرس بدون هیچ مشکلی

3.سرعت بالای این سورس در دریافت اطلاعات از سرور

4.تایید شدن در مارکت هایی از قبیل کافه بازار و گوگل پلی

 

چگونه سورس اندروید مناسب را بیابیم ؟

 

سوالی که برنامه نویسان دارند این است که بهترین سورس اندروید کدام است؟ می توانید از سورس های گوگل و جستجو کردن در آن استفاده کنید.

اما بهترین راه برای پیدا کردن سورس اندروید مناسب با کسب و کار های ایرانی استفاده از کدهای باز برنامه های ایرانی است. درست است که این سورس ها مجانی نیستند اما هزینه کمی هم برای خرید باید پرداخت کرد و اگر به دنبال ساخت برنامه ای حرفه ای هستید این روش به شما توصیه می شود.

حتی شما می توانید بعدها سورس های مربوط به برنامه خودتان را نیز بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید.

 

سورس پیشرفته فروشگاه اینترنتی آنلاین اندروید,سورس پروژه اندروید فروشگاه

 

امکانات پنل مدیریت :
ایجاد دسته بندی
ایجاد محصولات
مدیریت کاربران
لیست سفارشات
آمار فروش
و امکانات دیگر …

 

نحوه ایمپورت برنامه خیلی راحت هست و دارای مستنداتی که به کمک آن میتوانید نحوه ایمپورت ویرایش آن را یاد بگیرید.
محیط این برنامه ساده و جذاب می باشد.با اعمال تغییرات بر روی این سورس کد شما می توانید برنامه های دیگر مورد نظرخود را نیز طراحی کنید.

 

مزیت اپن سورس بودن کدهای اندروید برای گوگل چیست؟

 

با استفاده از سورس اندروید اپن، شرکت ها می توانند به جای هزینه های گزاف از نمونه کدهای موجود استفاده کنند و با دستکاری آن برنامه موبایل مورد دلخواه خود را بسازند.

این کار باعث استفاده از اینترنت و در نتیجه سرویس های ساخته شده توسط گوگل شود که مهم ترین مزیت برای گوگل است.

در واقع گوگل از این راه درآمد کسب می کند و همیشه میگوید اینترنت برای همه مردم جهان است و آنها باید به راحتی به سرویس های آن دسترسی داشته باشند.

 

آیا خرید سورس اپلیکیشن اندروید کار درستی است؟ مزایا و معایب آن کدام است؟

 

خرید سورس اپلیکیشن یک راه سریع است و درست و غلط بودن آن توسط متخصص آن مشخص می شود اما ما به برخی از مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای آن شامل :

1.اپلیکیشن کامل و آماده انتشار در اکثر موارد

2.ساخته شده توسط یک برنامه نویس دیگر

3.هزینه ساخت کم نسبت به سایر روش های ساخت اپلیکیشن

4.رقیب اصلی ساخت اپلیکیشن با استفاده از اپلیکیشن سازها

معایب آن شامل :

1.امکان سفارشی سازی آن تنها توسط یک برنامه نویس قابل انجام است .

2.توسعه و ارتقای آن نسبت به اپلیکیشنی که از ابتدا برنامه نویس خود نوشته است سخت تر است.

3.برای برخی از ایده های اپ آفرینی سورس آماده اپلیکیشن وجود ندارد.

 

در ادامه برخی از فروشگاه های سورس اپلیکیشن اندروید خارجی را معرفی میکنیم .

 

سایت های بسیاری هستند که سورس اپلیکیشن ارائه می کنند اما تعداد محدودی هستند که کدهای با کیفیت و مطلوبی را ارائه می دهند.

1.Sellmyapp

2.Codecanyon

3.Codester

4.Appngamereskin

5.Dovemobi

در آخر باید به این نکته توجه داشت که حتما باید از جاهای معتبر کدها را خریداری کنید زیرا در صورت نامعلوم بودن کدها کار برای تغییر و تهیه آن مشکل می شود و حتما باید از یک برنامه نویس ماهر برای این کار استفاده کنید تا او با مهارتی که دارد اپلیکیشن مورد نیاز شما را طراحی کند و تحویل شما بدهد.

شما می توانید برای ساخت اپلیکیشن مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.

بهینه سازی سایت - سئو
بهینه سازی سایت - سئو

آموزش ناپ کامرس بخش بهینه سازی سایت-سئو

SEO به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است، فرآیندی است برای جذب بازدیدکننده از طریق نتایج "رایگان"، "ارگانیک"، "منتخب" یا "طبیعی" موتورهای جستجو. تمام موتورهای جستجوی بزرگ دارای نتایج جستجوی اصلی هستند، این نتایج شامل صفحات وب و سایر محتوا مانند: فیلم ها و یا لیست های محلی متوسط موتورهای جستجو بر اساس نیازمندی و توجه مخاطبان رتبه بندی می شود.

 فروشگاه ناپ کامرس از تکنیک های مختلف سئو برای صفحات فروشگاه شما پشتیبانی می کند. لیستی از آنها را در منابع مرتبط پیدا می کند.  

تنظیمات سئو: 

تنظیمات کلی سئو در ناپ کامرس وجود دارد که می تواند بر کل فروشگاه اعمال شود.

برای ویرایش تنظیمات سئو به مسیر تنظیمات عمومی → تنظیمات → تنظیمات بروید.

 

 

  • در قسمت عنوان پیش فرض، عنوان پیش فرض را برای صفحات فروشگاه خود وارد کنید.
  • از لیست تنظیم سئو عنوان صفحه، محل عنوان سئو را مطابق موارد زیر تنظیم کنید: 

نام صفحه پس از نام فروشگاه در عنوان می آید:

YOURSTORE.COM | PAGENAME

نام فروشگاه پس از نام صفحه در عنوان می آید:

PAGENAME | YOURSTORE.COM 

  •  کاراکتری یا نوشته ایست که بین نام فروشگاه و عنوان صفحه قرار میگیرد.
  • Default meta keywords description صفحات فروشگاه خود وارد کنید. این قسمت در بخش categories، manufacturers و products قابل بازنویسی است.
  • Default meta description صفحات فروشگاه خود وارد کنید. این قسمت در بخش categories، manufacturers و products قابل بازنویسی است.
  • در صورتی که گزینه Generate product META description را انتخاب کنید، شرح متا بطور خودکار براساس product's short description تولید خواهد شد (اگر در صفحه جزئیات محصول، مشخص نشده باشد).
  • گزینه "Convert non-western chars" را برای تبدیل کاراکترهای غیرانگلیسی فعال کنید. به طور مثال : تبدیل کردن é به e.
  • گزینه Enable canonical URL’s را برای تبدیل URL به یک URL استاندارد انتخاب نمایید تا بتوانید تعیین کنید که آیا دو URL متفاوت ممکن است به یک صفحه با محتوای برابر منجر شوند یا خیر.

 

تب سئو:

 

انواع مختلفی از صفحات در ناپ کامرس وجود دارد که می توانید تنظیمات فردی سئو را برای آن ها انجام دهید، از جمله: کلمات کلیدی متا، توصیف متا، شرح متا و نام صفحه مورد پسند موتور جستجو. این تنظیمات در تب های سئو بخش های مربوط بخش مدیریت انجام می شود.

SEO tab

 

  • Meta keywords را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

<meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

  • در قسمت Meta description، توضیح صفحه را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

<meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

  • در قسمت Meta title، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

 

قالب های پیام
قالب های پیام

آموزش ناپ کامرس بخش قالب های پیام

قالب پیام در حقیقت طرح، محتوا و قالب بندی پیام هایی که به صورت خودکار از فروشگاه شما ارسال میشوند را تعریف می کند. به این ایمیل ها تراکنشی نامیده می شوند، زیرا هر کدام متناسب با یک نوع تراکنش خاص است.

قالب های پیام مختلفی در ناپ کامرس به طور پیش فرض در دسترس هستند که کاربران را از وضعیت سفارشات و غیره مطلع می سازد. برای دسترسی به الگوهای پیام، به مسیر قالب پیام→ مدیریت محتوا بروید.

 

 

ویرایش الگوهای پیام: 

قالب پیامی را که می خواهید ویرایش کنید، پیدا کرده و روی ویرایش کلیک کنید.

 

تب زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

(grey lightbulb) نکته: به طور پیش فرض، تنها زبان انگلیسی در سیستم استفاده می شود. شما می توانید زبان سیستم را در مسیر زبان ها → تنظیمات مدیریت کنید. 

جزئیات الگوی message را به صورت زیر تغییر دهید:

  • موضوع پیام را ویرایش کنید، می توانید نشانه هایی (Token) را در موضوع بگنجانید. لیست تمام نشانه های مجاز را در بالای صفحه ببینید.
  • متن پیام را ویرایش کنید.
  • در قسمت BCC، ایمیلی که میخواهید یک کپی از پیام دریافت کند را وارد کنید.
  • از لیست ، ایمیل مورد استفاده برای ارسال این الگو پیام را انتخاب کنید.

 

(grey lightbulb) حساب های ایمیل در مسیر حساب های ایمیل → تنظیمات قابل تنظیم است.

  • گزینه فعال را برای نشان دادن این که پیام باید ارسال شود، انتخاب کنید.
  • اگر میخواهید فایلی به عنوان ضمیمه ایمیل ها ارسال شود در قسمت فایل های پیوست شده گزینه پیوست فایل را فعال کنید. اگر میخواهید ارسال ایمیل را به فروشگاههای خاصی محدود کنید از لیست محدود کردن به فروشگاه ها انتخابشان کنید.
  • روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

 

(warning)  توجه: برای ایجاد یک نسخه کامل از قالب پیام، روی کپی الگو کلیک کنید و اگر شما چند فروشگاه پیکربندی شده دارید و می خواهید قالب های متمایز برای هر یک از فروشگاه های خود ایجاد کنید، این قابلیت بسیار مفید خواهد بود.

نظرسنجی ها
نظرسنجی ها

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش نظرسنجی ها

شما می توانید از نظرسنجی ها در ناپ کامرس استفاده کنید، تا سایت تجارت الکترونیک شما را تعاملی تر سازد. راه های بسیاری برای استفاده از نظرسنجی در یک سایت تجارت الکترونیک وجود دارد. یکی از محبوب ترین نظرسنجی ها، استفاده از آنها به عنوان یک نظرسنجی کوتاه مدت مشتری است. مردم دوست دارند که نظر و بازخورد آن ها درباره نحوه عملکرد پرسیده شود و این یک فرصت عالی برای فهم چگونگی عملکرد شما به عنوان یک بازاریاب آنلاین خواهد بود.

 

افزودن نظرسنجی: 

برای مشاهده تمام نظرسنجی ها و اضافه کردن مورد جدید به مسیر نظرسنجی ها → مدیریت محتوا بروید و روی مورد جدید کلیک کنید.

 

جزئیات زیر را برای نظرسنجی جدید تعریف کنید: 

  • نام توصیفی این نظرسنجی را وارد کنید، این متنی است که مشتریان آن را می بینند. به عنوان مثال: نظر شما درباره فروشگاه ما چیست؟
  • در فیلد ، می توانید مکان نمایش نظرسنجی را مشخص کنید، به عنوان مثال: اگر شما LeftColumnPoll را وارد کنید، نظرسنجی شما به شکل زیر نمایش داده خواهد شد:

 

Polls in the public store

 

(warning) توجه: اگر قالب پیش فرض ناپ کامرس را استفاده می کنید، نظرسنجی ها به طور پیش فرض در ستون سمت چپ نمایش داده می شود، در صورتی که از قالب دیگری استفاده می کنید، این جزئیات را از ارائه دهنده قالب بررسی کنید. 

  • جهت فعال سازی نظرسنجی، گزینه  را انتخاب کنید.
  • اگر میخواهید نظرسنجی ها را در صفحه اصلی نمایش دهید، گزینه  را انتخاب کنید.
  • گزینه مجوز رای به کاربر میهمان را جهت ثبت رای کاربران مهمان در نظرسنجی، انتخاب کنید.
  • ترتیب نمایش نظرسنجی را وارد کنید، مقدار 1 نشان دهنده نمایش نظرسنجی در بالای لیست است.
  • تاریخ شروع و پایان را در زمان جهانی (UTC) انتخاب کنید و اگر نمی خواهید آن را مشخص کنید، تنها کافی است فیلدها را خالی بگذارید. 

(warning) توجه: اگر نمی خواهید تاریخ شروع و تاریخ پایان نظرسنجی را تعریف کنید، می توانید این فیلدها را خالی بگذارید. 

برای افزودن پاسخ نظرسنجی ها به تب پاسخ های نظرسنجی بروید: 

  • برای ورود پاسخ نظرسنجی روی گزینه مورد جدید کلیک کنید، سپس به روزرسانی را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید رکوردها را ویرایش و یا در صورت لزوم، حذف نمایید.
  • روی ذخیره کلیک نمایید.
تنظیمات انجمن
تنظیمات انجمن

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش تنظیمات انجمن

 

برای دسترسی به تنظیمات انجمن ها به مسیر تنظیمات انجمن  →  تنظیمات  → تنظیمات بروید. این صفحه در دو حالت مقدماتی و پیشرفته قابل نمایش است.

 

 

تنظیمات انجمن را تعریف کنید: 

  • با چک کردن انجمن فعال شده آن را فعال کنید.
  • گزینه مجوز امتیاز برای پست ها را به منظور امکان رای دادن کاربران به نوشته ها را فعال کنید.
  • فیلد حداکثر تعداد امتیاز در هر روز، بیشترین تعداد رایی که هر کاربر در روز می تواند به ثبت برساند را تعیین می کند.
  • امکان پیام خصوصی را با انتخاب مجوز پیام خصوصی فعال کنید.
  • می توانید امکان تعیین امضای مشتریان را با چک کردن گزینه امضا فعال شده ایجاد کنید.
  • گزینه قالب نسبی تاریخ و زمان را فعال کنید، تا تاریخ و زمان نسبی (مانند 2 ساعت پیش، 1 روز قبل) فعال شود.
  • گزینه  را فعال کنید تا تعداد پست های ایجاد شده توسط مشتری نمایش داده شود.
  • با فعال کردن گزینه مجوز به کاربران میهمان برای ایجاد نوشته ها امکان ثبت پست را به کاربرانی که ثبت نام نکرده اند اعطا نمایید.
  • به مشتریان اجازه  را با فعال کردن گزینه های مربوطه بدهید.
  • گزینه اجازه به مشتریان برای به مشتریان اجازه می دهد تا اشتراک های انجمن را مدیریت کنند را به دلخواه فعال نمایید.
  • اندازه تعداد نوشته های در صفحه بلاگ، ،، اندازه صفحه بحث فعال را تنظیم کنید. (مثلا 5 موضوع در هر صفحه)
  • Simple Textbox
    • BBCode Editor از لیست ، نوع ویرایشگر متون انجمن را انتخاب کنید:

 

(warning) نکته: توصیه نمی شود که نوع ویرایشگر انجمن را تغییر دهید.

 

  • در فیلد  feeds  تعداد مباحثی که در مبحث فعال شامل می شوند را تنظیم کنید
انجمن
انجمن

آموزش ناپ کامرس بخش انجمن

انجمن ها سایتهای بحث و بررسی آنلاین هستند که مردم می توانند در قالب پیام های پست شده با یکدیگر مکالمه داشته باشند و بسته به سطح دسترسی کاربر، ممکن است پیام ارسال شده قبل از نمایش روی سایت توسط یک ناظر بررسی و تایید شود. انجمنممکناست شامل تعدادی زیرانجمن باشد که هر کدام دارای موضوعات مختلفی هستند.

 

 نکته: در فروشگاه ناپ کامرس انجمن ها به طور پیش فرض غیر فعال است و برای فعال کردن آن، به مسیر تنظیمات انجممن → تنظیمات → تنظیمات بروید و اطمینان حاصل فرمایید که فعال شده باشد. لینک انجمن ها باید در منوی فروشگاه عمومی نمایش داده شود.

 

برای مدیریت انجمن ها (در داخل گروه های انجمن) به مسیر  انجمن ها → مدیریت محتوا بروید.

 

 

افزودن یک گروه انجمن جدید:

 

روی دکمه افزودن گروه جدید انجمن کلیک کنید.

 

  • نام گروه جدید را تعریف کنید.
  • در قسمت ترتیب نمایش، نحوه نمایش گروه را وارد کنید، مقدار 1 نشان دهنده نمایش گروه در بالای لیست است.
  • روی ذخیره کلیک کنید.

 

افزودن یک انجمن جدید:

 

 
  • از لیست گروه انجمن، گروه انجمن موردنظر را انتخاب کنید.
  • نام انجمن جدید را وارد کنید.
  • یک توضیحات برای انجمن جدید وارد کنید.
  • در قسمت ترتیب نمایش، دستور نمایش گروه را وارد کنید، نحوه نمایش گروه را وارد کنید، مقدار 1 نشان دهنده نمایش گروه در بالای لیست است.
  • روی ذخیره کلیک کنید.

 

برای دیدن مثالی از چگونگی کار انجمن ها به سایت زیر مراجعه کنید :

http://www.nopcommerce.com/boards/

 

nopCommerce forums

 

تنظیمات اخبار
تنظیمات اخبار

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش تنظیمات اخبار

شما می توانید تنظیمات اخبار را در مسیر تنظیمات اخبار → تنظیمات → تنظیمات  مدیریت کنید. این صفحه در 2 حالت پیشرفته و مقدماتی قابل نمایش است.

 

 
 

تنظیمات زیر را تعریف کنید:

 
  • برای فعال کردن اخبار گزینه اخبارفعال شده انتخاب کنید.
  • اگر میخواید اخبار در صفحه نخست فروشگاه نمایش داده شود گزینه نمایش در صغحه اصلی را فعال نمایید.
  • در فیلد ، تعداد پست های قابل نمایش در هر صفحه را تنظیم کنید.
  • برای نمایش لینک خبرخوان RSS اخبار در نوار ابزار مرورگر گزینه  وبلاگ در نوار آدرس مرورگر را انتخاب کنید.
  • روی ذخیره کلیک کنید.

 

 

این صفحه multi-store configuration را فعال می کند، به این معنی که می توانید تنظیمات مشابه برای تمام فروشگاه ها تعریف کنید و یا فروشگاه به فروشگاه تنظیماتی متفاوت داشته باشید. اگر می خواهید تنظیمات مربوط به یک فروشگاه خاص را انجام کنید، نام آن را از لیست پیکربندی چندگانه فروشگاه انتخاب کنید و همه چک باکس های مورد نظر در سمت چپ را برای تنظیم اعتبار مشتری برای آنها انتخاب کنید.

 

 

اخبار
اخبار

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش اخبار

 

ناپ کامرس امکان نشر اخبار در فروشگاه را برای شما فراهم می کند. این اخبار می تواند شامل: اطلاع رسانی از آخرین محصولات منتشر شده، به روز رسانی های شرکت شما و غیره باشد.

اخبار فروشگاه در صفحه اصلی یا پاورقی (Footer) سایت نمایش داده می شود. 

افزودن خبر 

برای مشاهده همه اخبار و افزودن موارد جدید مسیر موارد اخبار → اخبار →مدیریت محتوا را دنبال کنید و روی گزینه مورد جدید کلیک کنید.

 

 

جزئیات زیر را برای مورد اخبار تعریف کنید:

  • عنوان آیتم خبر را وارد کنید، به عنوان مثال: راه اندازی فروشگاه جدید ناپ کامرس.
  • در فیلد توضیحات کوتاه، خلاصه ای از آیتم خبری را وارد کنید، در حقیقت این متنی است که بازدید کنندگان سایت شما در لیست اخبار مشاهده می کنند.
  • در فیلد توصیحات کامل متن اصلی آيتم خبری را وارد کنيد.
  • گزینه مجوز دیدگاه را انتخاب کنید تا مشتری ها بتوانند نظرات خود را به آیتم خبری اضافه کنند.
  • تاریخ شروع و پایان را برحسب زمان جهانی (UTC) انتخاب کنید.

 

(warning) نکته: اگر نمی خواهید تاریخ شروع و پایان نشر خبر را تعیین نمایید، می توانید این فیلدها را خالی بگذارید.

  • گزینه منتشر شده را برای نشر این خبر در فروشگاه خود انتخاب کنید.
 

 

تنظیمات بهینه سازی برای موتورهای جستجو سئو برای آیتم های اخبار:

 

برای تنظیم سئو برای آیتم های اخبار به تب سئو بروید.

 

 

  •  را وارد کنید تا به هدر آیتم خبر اضافه شود.
  •  را وارد کنید تا به هدر آیتم خبر اضافه شود.
  • عنوان صفحه را در قسمت  بازنویسی کنید. (عنوان پیش فرض عنوان آیتم خبر است).
  •  نام صفحه برای موتور جستجو را تعریف کنید. به عنوان مثال: "the-best-news" را وارد کنید تا URL شما به این شکل ساخته شود. http://yourStore.com/the-best-news. این فیلد را خالی بگذارید تا به صورت خودکار بر اساس عنوان آیتم خبر، تولید شود.

 

مدیریت نظرات اخبار 

برای مدیریت نظرات اخبار مسیر نظرات اخبار →اخبار→ مدیریت محتوا را دنبال کنید.

 

می توانید یک نظر را حذف کنید و از سیستم حذف خواهد شد.